Stress.

Jag har ingenting att stressa till just nu men ändå känner jag en stress inom mig hela tiden. Jag kan inte koppla av och ta det lugnt en minut. Jag är igång hela tiden, ta hand om barnen, laga mat, städa, promenera, träna, springa osv, osv. Jag äter numera mina måltider på rekordtid trots att jag inte alltid behöver det och detta har lett till att min mage svider av smärta. När Alva är på dagis alternativt ser film, leker etc och Agnes sover passar jag inte på att vila, då hittar jag alltid något som måste göras, städa, tvätta, förbereda mat och ibland hinner jag med ett träningspass med mitt hemma gym. Min stressiga vardag har lett till att jag sover dåligt om nätterna. Varför är jag så här? Jag vill njuta av mitt liv och känna lugnet, stressa av liksom. Jag känner att jag inte alls mår bra av att göra så här och har kommit till en punkt då jag måste göra något åt detta.

I dag kom ett tillfälle då jag faktiskt bestämde mig. Jag var på BVC med Agnes och sköterskan frågade mig hur jag mår just nu. För en gångs skull så svarade jag inte den vanliga frasen jag mår bra. Jag sa som det känns jag mår inte så bra. Då svarade hon att det syntes på mina ögon. Hon föreslog att jag skulle träffa kuratorn på vårdcentralen. Jag vet inte vad det kan ge men jag provar. 

/mk


Kommentarer
Postat av: Emma

Bra Majsan... det är väl bara och se om det ger något eller inte. En chans att fokusera på dig själv och dina behov.



Kram

2008-05-22 @ 09:57:28
Postat av: sus

Håller med, gå dit det är ngn att prata med. Som mamma är man stressad. Trodde aldrig jag skulle lära mig men nu kan jag faktiskt ha lite rörigt hemma och några få sandkorn i hallen. Skulle haft Alva hos mig då hade du haft 5h själv (och Agnes)tre dagar i veckan. Fast egentligen är det bara för att jag diggar Alva!!!!!!Man är stressad ändå... Du behöver en timme själv utan träning och hemmet i varje fall en ggr i veckan.

Kram Susanne

2008-05-22 @ 20:56:28
Postat av: Sara

det låter bra, du behöver nog stressa ner o sänka kraven på dig själv! Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback