Att vara gift med en nattarbetare... är inte alltid lätt.

Min Make arbetar natt. Han arbetar sju nätter och är sedan ledig sju nätter. Många säger typ så här Meeeeeen guuuuuu vad lyxigt att vara ledig varannan vecka. Ja, visst fan är det väl lyxigt om det inte bara vore för att det tar minst två dagar av dessa sju att vända tillbaka dynget och för att bli pigg igen. Och om det inte vore för att han sedan är trött när jag är pigg och pigg när jag är trött. I går när vi gick och la oss hälsade jag på inne hos honom... (skilda sovrum sedan barn nr 2 kom) men Agnes vaknade till och jag gick in till henne. När hon sedan hade somnat om, typ 5 minuter senare, gick jag tillbaka till makens rum och han hade somnat... I kväll har vi  eller snarare jag suttit och titta på IDOL, maken har slummrat i soffan. Kanske dax att få liv i honom så att det åtminstone blir lite myspys i kväll. Om inte så får väl jag börja vara vaken mitt i natten jag också, annars blir jag ju f-n nucka innan jag blivit 32.

/mk

Kommentarer
Postat av: jenny

ha ha ha jag kan bara le känns bekant det där ;-)

Postat av: Emma

Snacka om i-lands problem.

2008-11-29 @ 22:44:36
Postat av: Lena

Att vara gift över huvudtaget....

2008-11-30 @ 14:26:58
Postat av: mk

Ja, det har du rätt i Lena.

2008-11-30 @ 22:03:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback