Backintervaller.

Dagens löppass var backintervaller. Körde sex intervaller upp för en backe i Oxvretsspåret som är ca 150-200. Joggade dit och hem. Sammanlagt ett pass på 50 minuter. Kände mig ganska pigg i benen trots att jag körde ben på styrkepasset igår. Nu blir det vila i morgon för att köra igen på torsdag.

I går var det supertrist väder och jag var inte utanför dörren förutom då jag åkte till gymmet. Dock hade vi trevligt besök och Jenny, Oscar och Liam på eftermiddagen. Barnen lekte och vi surrade av oss om allt möjligt mellan himmel och jord. Jag gillar verkligen Jenny, en lätt person att umgås med, bara att vara sig själv utan krusseduller.

I dag har jag förutom löpningen hunnit med utvecklingssamtal på förskolan och bytt gardiner i vardagsrummet. Utvecklingssamtalet gick bara bra men gardinerna blev inte bra. Ena panellängden hade krympt i tvätten men inte den andra och jag som inte alls kan (eller vill) sy. Förskolepersonalen tycker att Alva fungerar bra på dagis och att hon har ett mycket välutvecklat språk. De var imponerade av att hon är så duktig på alfabetet och att räkna. De hade gjort en intervju med henne där en fråga var, vart henne familj bor. Alva svarade så här: Vi bor på Nyponv. 75, i ett jättestort? hus, jag har visat det för Bikupan (hennes gamla avd.) förrut och jag kan visa det för er också. Vi som  bor där är jag, Agnes, mamma och pappa. Min mamma tycker att köket är för litet och hon hatar vårt kök... Jättestort hus...*skratt*. Ja, tänk om det ändå vore lite större, jag drömmer om det.

/mk


Kommentarer
Postat av: sus

Klockren, hon hatar vårt kök, hahahahaha. Alva är Alva helt enkelt, underbar. Ja Jenny är en härlig enkel person att umgås med:) Shit vad du springer du drar runt varvet på 1.53.48 tror jag. Nästan värt att sätta en hundring på. Själv var jag ute på en långsam regnig 6 km runda ikväll. Var ju tvungen då du frågade hur löpningen gick:)

Postat av: jenny

Tack! Du är inte så dum du heller :-)

2008-11-12 @ 19:13:24
URL: http://jennylarsson81.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback