Finanskris, uppsägningar, jämnställdhet, klimathot, presidentval, you name it.

Som kär bloggare läser och följer jag även ett stort antal andra bloggar, både människor som jag känner och människor som jag aldrig träffat eller pratat med (men efter att ha följt deras blogg och liv i snart två år känns det som att jag känner dem ändå, internetförstörd?). Under den senaste tiden har det slagit mig att många (men inte jag) skriver om vad som händer i världen, politik, finanskris, klimatfrågor etc etc. Jag ser oftast en nyhetssändning per dag och läser skvallernblaskan Aftonbladet varannan vecka (då den är gratis, gillar inte att läsa den på nätet).

Men jag ska erkänna att jag inte är speciellt intresserad av varken politik eller ekonomi. Finanskris, ja, jag och min familj har inga stora summor sparade pengar, inga aktier, inga fonder så mig rör det inte när det gäller dessa saker. Dock blir jag berörd när människor blir uppsagda, arbetslösa, matpriserna skenar i väg, räntorna stiger, ja sånt som berör oss vanliga Svenssons.

I min ungdom, när jag pluggade i Umeå, blev jag kär i boken Under mitt rosa täcke och helt uppslukad av feministiska frågor och jämnställdhet. Jag hade föreläsning för varenda en som jag stötte på (kommer du ihåg Lena?). Jag försöker att tänka på vår miljö men jag är inte den klimatsmartaste personen på långa vägar. Jag bara gör det där enklaste som att källsortera, panta, försöker ha energilampor. 

Jag glad åt att Obama vann valet. Jag har inte gillat Bush och hans sätt att leda USA eller hur han gått på som en ångvält i Mellanöstern. Jag hoppas att socialdemokraterna åter tar makten vid vårt nästa val. Jag har lite svårt för moderaterns sätt att styra och leda landet. Jag brinner för mitt jobb och att stödja barn som far illa. Jag är en jävla bra socialsekreterare trots motståndet som socialarbetarkåren får av media, många föräldrar och vår egen arbetsgivare.

Ja, detta får räcka och jag ska för säkerhetsskull återgå till mitt vanliga bloggande, träning, familj, etc. Men passa er, snart börjar mk att jobba igen och då kommer bloggen att innehålla även socialsekreteraråsikter, som legat lite i dvala under föräldraledigheten.

/mk


Kommentarer
Postat av: jenny

Hej! ska inte till herrgårn vi ska träffa Marcus & Izabell vill du följa med?

Postat av: Lena

Nu som då är du lika underbar när du strider för dina åsikter...jag gillar när du blir het och går igång...

Kram på dig kusin vitamin...

2008-11-06 @ 22:31:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback