Go Ara Go.

Jag är inte ett dugg intresserad av brottning, men blir bara så upprörd över hur Ara Abrahamian kan få en dom på två års avstängning pga. det han gjorde under OS. (I frågasatte domarens bedömning, framförde klagomål, blev upprörd och vid medaljutdelningen kastade sin bronsmedalj och gick). Hans agerande var kanske inte okej men en tydlig protest mot något som inte hade gått rätt till. I stället för att göra något åt problemen med bedömningen av brottning så ger de Ara en avstängning som kan liknas med samma straff som en idrottare som använt doping, hur är det möjligt?

I dag har jag avverkat ytterligare ett löppass. Kände mig extremt seg innan och funderade starkt på att hoppa över träningspasset idag, latmasken höll på att ta över. Men träningsmaskinen Mk Radcliff ville annat. Jag körde ett intervallpass (5* 2.30 min) och det gick superbra. Jag slutar aldrig förvånas över hur kroppen fungerar. I söndags, efter flera dagars vila, trodde jag att jag skulle springa snabbast i stan typ men då gick det hur segt som helst. I dag när jag inte trodde att jag skulle orka mycket alls gick det hur bra som helst.

/mk


Kommentarer
Postat av: jenny

tack för idag hoppas vi ses snart!

Postat av: Emma

Har funderat lite på din makes insats med barnen (då de inte var i säng för att lillan varit lite gnällig) måste säga att jag tycker inte att det är helt enkelt att klara av allt gallant när det gnälls, det syns i vårt hushåll när Thea är gnällig om jag säger så.



Jag som inte är sport intresserad följer Ara och jag ser fram emot att se vad skiljedomstolen säger.



Det är väl bra att du håller bloggen till det som du utlovat i "rubriken" måste bara dock kommentera att jag många gångar funderat över ordningen allt kommer i; arbete först sedan träning och på tredje plats familjeliv. Det mesta i din blogg handlar om familjen som självklart står dig närmst!!



Kramar till er

2008-11-07 @ 20:41:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback