Hopplöst förälskad i mina barn.

I dag har jag och flickorna varit hos Malin och hennes familj. Vi var ute och åkte pulka och snowracer (i norrland kallade vi det Bobb). Det var premiär för Agnes, att åka pulka alltså. Hon tyckte att det var kul och log under nappen. Alva däremot tjatade om att gå in efter typ 15 minuter ute. Hon är lik sin fader, hellre inne än ute. Hon tyckte väl att hon fått nog av utedosen efter 3 timmar utflykt i går. Vi gick in efter 1 timme ute men Alva slutade inte tjata för det. Hon blev skitsur när vi skulle åka hem och tycker alltid att vi stannar för kort stund när vi hälsar på någon. Tack och lov har hon varit helt lovely sedan vi kom hem och hur mysig som helst. Agnes var jättetrött och somnade omgående när jag la henne vid 19.30. Alva är stolt för att hon får vara uppe lite längre än lillasyster.

Alva är inne i en period när hon leker rollekar hela tiden. Hon är sällan Alva och jag är sällan mamma, Marie. I dag har hon varit Zlatan halva dagen och jag har, som så många ggr förr, varit Sara från Bolibompa. För några dagar sedan när vi stod och stekte pannkaka förklarade hon att jag var Sara men att hon var Alva. Hon berättade att hon hade en pappa som hette Marcus och en lillasyster som hette Agnes, men både sover. När jag frågade var hennes mamma var blev samtalet så här.
Alva:  Hon är död.
Jag: Va är det sant, vad trist. Hur dog hon?
Alva: Hon drack vin och sen dog hon.
Jag: Drack vin och dog, det låter konstigt.
Alva: Ja, hon åkte bort på en fredag och skulle komma hem på söndag, men då ringde det till min pappas telefon och de sa att mamma var död för att hon hade druckit vin och hon kom inte hem något mer.
Jag: Oj, vad hemskt. Saknar du henne då?
Alva: Ja, jättemycket, men du kanske kan bli min mamma i stället.

(Jag åkte på tjejresa en fredag, Alva var med när jag köpte vin. Dock kom jag hem på söndagen och dog inte av vinet...)

By the way så har jag druckit två glas vin i kväll, och maken arbetar... jag får umgås med Rabbiten istället för maken i kväll...

/mk

Kommentarer
Postat av: Jiz

Min son leker också rollekar hela tiden. Jag vet aldrig vem han eller jag själv är numera! När jag ropar på honom svarar han oftast, nej mamma, jag är Sportacus. Nästa gång ropar jag Sportacus, men då är han någon annan. Ibland är jag Stephanie (Sportacus kompis), ibland pappa...Det är på fullaste allvar också. Gullungar.

Postat av: Nino

Hon är helt underbar din dotter:)

2008-11-25 @ 22:58:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback