Inte bara bakning.

Så klart så har mkRadcliff hunnit med att träna i helgen också. Fredagen blev träningsfri då jag hade annat för mig. I går var jag på ett entimmes spinningpass. I dag har jag sprungit en mil i motionsspåret i Södertälje (Måsnaren). Det gick ganska bra förutom att vissa delar av spåret var mycket blött och lerigt. Höll ett km tempo på ca 5.45 min/km. Jag gav mig ut lite sent och det gjorde att sista tre km fick jag springa i nästan mörker. Pga. detta kunde jag inte hålla högre tempo sista biten som jag brukar. Spåret är ganska kuperat så jag är ändå nöjd med tiden.

Har kört för lite styrka i veckan så inför kommande vecka blir det mer av den träningen och kanske ett pass mindre av konditionsträningen. Jag har fått ett rejält skavsår på högerhäl och för att det skall läka så måste jag nog dra ned på löpningen. I dag hade jag skavsårsplåster men det gled av och såret såg värre ut än innan. Kan liksom inte fatta det, jag har haft mina skor i snart 4 månader och inte haft skavsår en enda gång men så kommer det nu. Strange. Men även det är väl ett I-landsproblem....

/mk

Kommentarer
Postat av: Emma

Ha, ha...

Idag lyssnade jag på radio på en Ola L-någonting som skrivit böcker om GI, idag avslöjande han sin stora last... lussebullar, då tänkte jag på dig så klart!



S är lite gnällig idag och har fått två utbrott på mig, senaste för jag parkerade bilen för långt fram suck. Kram Emma

2008-12-01 @ 19:22:06
Postat av: sus

men snälla snälla kan du inte dela med dig av din träningsdos!!!! i need it, det är ju snart maj och jag har fortfarande ursäkter.....

mmmmm bullarna ser juvligt goda ut!

Ha det gott, kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback