Jobbigt Långpass.

Jag hade vilodag i går. I dag bestämde jag mig för att springa veckans långpass. Trodde i min enfald att jag skulle vara ur pigg som helst i benen eftersom jag inte tränade något i går, men ack så fel jag hade. Redan under första km tänkte jag vända hem igen. Benen var tunga som bly, pulsen steg snabbt och låg högt trots att jag inte sprang fort. Men då klev min envishet och jävlaranamma fram och jag bestämde mig för att springa de 14 km jag hade planerat. Det gick inte speciellt fort men jag gjorde det iaf. Sluttiden stannade på 1 h 23 min vilket blir ger en km-tid precis under 6 min/km.

Det har nu hänt flera ggr att jag dagen efter en vilodag presterar så mycket sämre än vad jag gör när jag inte haft någon vilodag. Jag får sluta vila och träna varje dag istället.... Maken säger att det kanske beror på att jag behöver vila mer än en dag... han måste ju bara ha fel!!!!!

/mk


Kommentarer
Postat av: jenny

klart han har fel han är ju man!

Postat av: Masken!

Men när kroppen är så, så tar den åt sig av träningen :) Så vila 2 dagar i veckan faster!!:)

2008-11-27 @ 23:21:40
Postat av: Stefan

Blev lite nyfiken när jag såg en karta över Nykvarn att det fanns något som hette "Värsta Backe" (uppenbarligen en busshållplats). Eftersom jag själv gillar rejäla backar vore det kul att få se en bild från denna Nykvarns värsta backe :-). Kanske fotomöjlighet på ditt nästa långpass?

2008-11-29 @ 22:37:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback