Maken.

Två dagar till har gått av denna vecka, som mk längtar ska ta slut (makens arbetsvecka ni vet). I dag sov mina underbara barn till 08.15, lovely. Men det beror nog mest på att de inte somnade förrän starx innan 21.00 igår, maken var hemma själv med dem... Jag var och tränade spinning på kvällen. När jag kom hem höll han på att lägga den lilla och den större satt upp vid köksbordet och pysslade. Alva hade inte fikat kvällsfika, hade inte fått på sig nattlinne, inte borstat tänderna. Agnes urdruckna vällingsflaska stod kvar på bordet i vardagsrummet, tv stod på, ingen tittade. Förklaringen till varför Alva inte var klar för sängen eller för den delen sov, var att Agnes hade varit så gnällig och så fort han satt ifrån sig henne blev hon ledsen. Okej, det gör egentligen ingenting att de inte sov eftersom att de inte behöver upp tidigt på morgonen, men jag blir bara full i skratt av förklaringen. Hur tror maken att jag löser dessa situationer när jag är ensam med barnen två dagar i sträck? Då fixar jag båda barnen (klär dem, ger dem mat, badar dem, leker med dem, sjunger med dem), städar, lagar mat, tvättar, handlar etc etc etc, fastän Agnes är gnällig eller Alva på trotshumör.

Min make är världens bästa pappa, men inte världens bästa på att vara effektiv när det gäller hushållssysslor. Men idag blev jag glad då han sa till mig att jag varit duktig som storhandlat på egen hand, (när jag får komplimanger av honom måste jag suga åt mig eftersom att det inte händer så ofta). Nåja hur som helst älskar jag honom och hans positiva sidor är långt fler än de lite sämre sidorna..  Idag hade jag bara ett behov av att klaga lite grann.

/mk 

Kommentarer
Postat av: Johanna

Det var med ett leende på läpparna som jag läste ditt inlägg. Det första jag tänkte var...typiskt manssyndrom!!! Både simultankapaciteten och oförmågan att ge komplimanger! Men de kan ju som du skriver vara bra trots dessa "brister", haha!

Postat av: sus

Samma syndrom hos mig, fast jag blir nog mer förbannad än vad du blir. Kan inte annat än skratta åt situationen framför allt då den tydligen finns i de flesta hem.

Träna lugnt

2008-11-05 @ 20:55:24
URL: http://susnyt.blogspot.com
Postat av: Fialisalind

Haha! Vi hade precis en diskusson om samma sak igår. Markus är helt otrolig med Axel men här hemma står det HELT stilla när de är hemma tillsammans! Det är nog bara att inse att det är så. Vi verkar ju vara flera med samma problem. Elller är det vi tjejer som släpper det för långt? Kram på er!

2008-11-06 @ 13:20:57
Postat av: ALBin

Marie, ha inte alltför stora förhoppningar om att han ska uträtta storverk på sin jobbarvecka, det är slitigt med nattjobbet.

Men se för tusan till att han är lite effektiv på ledigheten.

Jag försöker i alla fall sno åt mig lite dammsugning och diskning. Det händer t.o.m. att jag tvättar!!!

2008-11-10 @ 19:42:35
URL: http://www.kvack.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback