Med hjärtat i halsgropen.

Agnes följer ålande efter mig vart än jag går, så fort jag tar ett steg åt vänster, ett steg åt höger. När jag sitter på toaletten kommer hon som ett skott och reser sig mot mina ben. När jag står och lagar mat reser hon sig upp efter benen och ibland, när jag har mjukisbyxor på mig, får hon ett fast grepp om byxbenen så att brallorna åker ned. Alva asgarvar såklart åt detta. I dag sprang jag upp på övervåningen en snabbis för att byta kläder inför dagens utestund. Agnes står somvanligt vid nedersta trappsteget och "ropar" efter mig. Hon skriker allt högre och tillslut gråter hon, när jag är på väg ned ser jag till min fasa att hon står 4 trappsteg upp i trappen. Jag sa väl något i stil med oh shit, Alva som var inne i vardagsrummet hörde min förvåning, rädsla, och var snabb med att förklara att det inte var hon som hade lyft upp henne. Nu måste grinden monteras dit, pronto.

Snön fortsätter falla här i NewMill, okej det är inte mycket men så länge det inte är regn är jag nöjd. Jag och barnen har varit ute på en liten pulktur. Agnes höll på att somna i sin pulka, så söt. Alva var faktiskt riktigt tapper och åka flera ggr i den lilla pulkbacken som finns här.

I går körde jag ett spinningpass på WorldClass. Mina ben var supersega och jag var helt slut efteråt. Tack och lov var ju maken hemma i går kväll och natt då han har fackutbildning i Sthlm idag. Jag har inte riktigt bestämt mig för om jag ska träna eller vila idag. Har ingen koll på om Skellefteå har match ikväll eller inte. Har dom match innebär det att jag måste träna innan middag och det vet jag inte om jag orkar.

/mk


Kommentarer
Postat av: Emma

Ja precis det där håller jag på att läser om. Runt 8 månader till 12 månader arbetar anknytningsbeteendet för fullt. Agnes är ett klokt barn sett utifrån sin synvinkel att hon följer dig. Det låter perfekt. Va du är en duktig mamma!! Kram

2008-11-24 @ 19:17:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback