Sökes: Människoliknande hand.

Vi har vant Agnes vid att hålla i och gosa med en hand när hon skall somna. Hon har ju alltid tidigare somnat snabbt  och inte vaknat till när man tagit bort handen, så det har inte varit något problem. Nu vaknar hon till så fort vi tar bort handen och söker förtvivlat efter den. När hon inte hittar något att hålla i blir hon ledsen och börjar gråta hejdlöst. Jag har försökt att ge henne snutten men hon bara kastar iväg den och fortsätter leta efter handen. Så om någon har en hand att sälja hör av er...

I dag har jag och barnen varit på utflykt med ett gäng andra hemmavarande mödrar med barn, med korvgrillning, varm choklad, kaffe, kakor och bullar. Okej, jag åt inte korv, jag hade med mig en tonfisksallad. Det var mycket trevligt. Solen lyste och det var några minusgrader. Vi var ute vid en grillplats vid Yngern. Dock blåste det lite grann och det gjorde att vi blev lite kalla. Både Alva och Agnes slocknade i bilen på den korta biten hem. Alva tyckte att det varit jättekul men var sur för att hon inte fick stanna och leka inne med sina kompisar.

I går tränade jag på gymmet här i NewMill. Sprang intervaller på löpbandet, 2.30 min * 5. Med uppvärmning 1.5 km och nedjogg 1,5 km. Det kändes bra och benen var pigga. Efter löpningen körde jag lite triceps och mage. På träningsschemat stod i dag spinning (eftersom att jag sprang igår). Dock är enda passet på fredagar kl. 17.15 och det är ju mitt i middagsdax så jag åkte till Oxvreten och avverkade 9 km i motionsspåret i stället. Fick en känsla av att jag var i Norrland och sprang. Detta då det var några minusgrader och vitt på backen dessutom började det falla lite snöflingor under tiden. Kändes lovely, på riktigt. Heller snö än det jävla regnet som förföljt oss hela hösten.

By the way, jag var förbi jobbet igår, igen. Okej, jag erkänner jag längtar tillbaka. Jag måste lida av ytterligare en störning bland alla andra som jag lider av. Nu är det snart bara två månader tills jag börjar om att arbeta. Skall försöka att njuta av den tiden som är kvar eftersom att jag vet att efter 2-3 månader på jobbet kommer jag att längta efter att vara ledig igen. Svårt att aldrig vara nöjd!

/mk


Kommentarer
Postat av: sus

Ha ha ha fick en idee, du skulle kunna ta en handske och fylla med bomull, härligt substitut:)

ps snart kanske jag kan börja löpträna, målningen börjar gå mot sitt slut


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback