Spinning, kortdistans och 10-månderskontroll.

I går blev det ett spinningpass på World Class, 50 minuter. Körde lite styrketräning innan, rygg. Spinningen gick bra och det var kul för instruktören som ledde passet är en utav de bättre. I dag blev det ett löppass på löpbandet på gymmet här i NewMill. Regnet stod som spön i backen och jag hade ingen lust att bli blöt av regnet idag. Jag sprang 5.5 km med en km-tid på 5 min/km. Efter löpningen blev det magträning och lite armhävningar.

På morgonen var vi på BVC-besök med snart 10 månader gamla Agnes. Jag bokade en tid med anledning av att hon haft utslag och varit knallröd under blöjan, så där som inte ser normalt ut och som inte heller blir bättre av något vi smort med. Sköterskan rekommenderade en svampsalva som heter Daktacort så nu får vi se om det blir bättre. Vi passade även på att göra 10-månaderskontrollen. Hon väger 8773 gram och är 71 cm. Sköterskan tycker att hon är riktigt rund om låren och att hon ser mkt välmående ut. Ja, hon äter ju jättebra och gapar åt allt vi ger henne. Om hon inte får något att äta när vi sitter runt köksbordet blir hon sur och skriker tills någon ger henne något ätbart. Hon skall vara glad att hon har sin storasyster för hon ger henne godsaker hela tiden. Kärlek.

I kväll har vi varit hos familjen i Salem och ätit middag. Det var typ hundra år sedan, känns det som iaf, sedan vi träffade dem. Det var som vanligt trevligt och mysigt. Hoppas bara att det inte går lika lång tid igen innan vi ses.

I morgon får vi besök av familjen Lomm från Västerås och för min del blir det en vilodag. Planerar för veckans långpass på söndag, bara det inte blir för mycket vin i morgon...

För övrigt är mk fortfarande less på novembermörkret och November Rain. Längtar efter lite snö som skulle lysa upp i allt mörker. Jag blir så trött av allt mörker och i natt blir det maken som får sova med barnen så att jag får en natt utan att vakna 10 ggr.

/God Natt


Kommentarer
Postat av: Fialisalind

Vår prins väger nästan 11 kilo redan, vart ska detta sluta!? :) Ha de gott!

2008-11-17 @ 09:38:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback