Trevligt besök.

I går kom familjen Lomm från Västerås och hälsade på oss. De åkte hem i dag efter lunch. Vi lärde känna varandra då vi gick i samma föräldragrupp under våren 2004. Vi bodde i Västerås då och vi fick våra första barn med bara 5 dagars mellanrum. Vi umgicks mycket under Alvas första år men sedan flyttade vi hit till NewMill och sedan dess har vi bara träffats vid 2 tillfällen tror jag.  Det kom så mycket emellan för både dem och oss under en period. Min make var sjuk, de byggde hus, de fick sitt andra barn, vi fick vårt andra barn. Tack vare FB så "hittade" vi varandra igen. Och det härliga är att det inte känns som att det gått tre år sedan vi umgicks det känns som att vi alltid känt varandra. Vi hade en mycket trevlig kväll, jag och maken bjöd på hembakad pizza, barnen lekte och var inte i säng förrän vid 21.30. Vi satt uppe och drack vin och surrade fram till midnatt. Jag är så glad att vi fått kontakt igen och nu håller vi den, för dessa underbara människor vill jag inte vara utan.

I eftermiddag gav mkradcliff sig iväg på ett löppass. Orkade inte mer än 10 km idag, benen var tunga och vädret var typiskt skitnovemberjävlaregnväder.

Familjen BadElectricForest har haft svårt att bestämma sig för var julen 2008 skall firas. Nu har vi bestämt oss. Vi åker upp till Vuollerim och firar med mormor och morfar och blir garanterad en vit jul. Lovely. Även BigBrother med familj planerar att vara i byn och det är kul tycker jag. Kanske en sväng om på juldansen. Skratt. När jag växte upp (var i tonåren) var juldansen årets happening, det som jag och mina kompisar såg framemot hela hösten. Det var då allt skulle hända...

Jag och maken hade bestämt oss för att se en film i kväll, han gick upp med barnen för 1 h och 15 min sedan och har inte kommit ned ännu...

/mk

Kommentarer
Postat av: Petra

Nä nu får vi verkligen inte tappa kontakten. Känns så skönt att det funkar emellan oss!!! Har tänkt mycket på er o saknat er, men det har ju som sagt hänt så mycket o tiden bara rinner iväg...

Får ta o ses snart igen. Massor med kramar till er allihopa.

2008-11-24 @ 10:13:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback