1:a advent i NewMill.



Alvas adventskalender. Tavlan har min mamma gjort åt mig, därav 19 God Jul 77. Jag kommer ihåg hur kul det var som barn att varje morgon få stiga upp och börja med att öppna ett litet paket. En tradition som jag vill att mina barn också skall få vara med om. (Trots mycket svordomar under paketinslagningen igår kl. 23.30, fast faktiskt mest från maken som alltid påstår att han har bättre tålamod än mig, men jag börjar tvivla...)




På dagens schema stod bakning. Pepparkakor och lussebullar. Alva kunde inte vänta till efter sin gympa, hon ville baka istället för att gå på gympa. I dag fick hon bestämma och vi började baka kl. 09.30.




Pepparkakor, som faktiskt blev goda.



Min "stora" prinsessa. Så koncentrerad.




Lilla Prinsessan smakar på lussebullsdeg, lovely.



Mmmmmmmm.



En stolt mklussebulle.



Guds gåva till människan.

Kommentarer
Postat av: Lena

Det hade varit mycket kaxigare om du hade skrivit mkmuskelbulle under kortet på dig...

Kommer upp till Salem den 7:de men åker hem igen på em den 8:de men jag har lite kläder som jag tänkte du skulle kolla igenom om det är nåt du kan ha till dina brudar så jag tänkte titta förbi innan jag kör hem...Kanske få sig en matbit?????

Kramis.

2008-11-30 @ 23:00:21
Postat av: victor

Hej,100 000 människor dör varje dag av åldrandet.Kolla in min blogg där jag skriver om livsförlängning och samhällets åldrandeproblem samt hur vi ska besegra åldrandet så att man kan leva så länge som man vill.

Postat av: matilda

heej :) kolla gärna in och kommentera min blogg! ;):) (eller följ/prenummerera på den) :)

2008-11-30 @ 23:07:57
URL: http://matildaabergs.blogg.se/
Postat av: Erica

Dina lussebullar ser ju supergoda ut! Kan man få receptet? :)

2008-12-02 @ 11:56:34
URL: http://ericis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback