Besök på jobbet, igen.

Jag var förbi på mitt jobb idag med barnen. Jag var där för bara ett par veckor sedan också och idag var det några kollegor som frågade om jag börjar längta tillbaka eftersom att jag börjar komma ofta. Och om jag skall vara ärlig så börjar jag längta efter att arbeta. Jag blev jättenyfiken när några kollegor berättade om ett par ärenden och kände att jag vill vara med. Jag vill börja använda huvudet igen, om ni förstår vad jag menar. Tänka på mer än barn, hem, mat, städning och träning. Jag vill ha lite utmaningar i tankeverksamheten igen och det ger verkligen mitt arbete. Jag är liksom inte hemmafrutjejen.  Det jag gör hemma nu skulle jag kunna göra i sömnen också känns det som. Missförstå mig inte nu, jag älskar att vara hemma med mina barn och få möjlighet att spendera tid med dem. Men jag behöver andra utmaningar också för att må bra. Om jag fick välja skulle jag vilja arbeta typ 3 dagar i veckan och vara hemma resterande dagar, liksom kombinera arbete och att vara hemma. Har verkligen funderat på den lösningen men det fungerar dåligt med både mitt och makens arbete. Mest för att han arbetar natt och det är ju omöjligt att han är hemma samma dag som han går av. Typ han slutar 06.00 är hemma 07.00 och jag drar 07.15. Han får ingen sömn alls den dagen efter en natts arbete och det vill jag inte utsätta våra barn för. Jag får lungt vänta tills Agnes är inskolad,  om vi inte får dagisplats innan augusti så får maken vara hemma ett par månader trots att det ger ännu mindre pengar i kassan, men att vara hemma ändå till augusti vägrar jag.

Efter besöket på jobbet träffade jag Malin och hennes familj på Nancys för en lunch. Alva följde med fadern och sonen hem till dem och jag och Malin och små tjejerna gick på stan och shoppade lite, det var ju löning idag:). Jag handlade till barnen, inför vintern. Alva behövde nya fleccekläder och långkalsonger, köpte även ett par nya byxor och två tröjor till henne. Hon har verkligen vuxit och nästan alla hennes byxor har blivit för korta. Agnes var i behov av och tjockare mössa, vantar och sockar. Hon fick också en Nassebody, hur söt som helst. Jag köpte en ny vinterjacka åt mig själv på Stadium, valde den billigaste, men den är helt ok. Jag köpte ingen jacka förra året eftersom att jag var på tjocken då och året innan var jag ju dum och köpte en vitjacka, den är inte vit längre och numer både svart och gul. Helt oanvändbar och det tyckte tom maken:).

Har avverkat ett löppass på 7 km idag. Det gick bra att springa men min mage var i upprors tillstånd:). Går inte in på mer detaljer kring det. I går körde jag ett spinningpass och benen kändes som blyklumpar. Längtade till slutet redan från första minuten, men det var skönt efteråt. I morgon blir det hel vila för mk och på söndag planerar jag för ett långlöppass. Maken har bara två nätter kvar och går av söndagmorgon istället för måndag, lovely. På måndag ska han leka Stig Malm i LO-borgen.

/mk

Kommentarer
Postat av: Jiz

Jag vet precis hur du känner! Jag börjar också längta efter att få jobba och använda hjärnan lite. Satt faktiskt och tänkte på det idag, vad skönt det skulle vara att få jobba och verkligen GÖRA något. När jag väl har börjat jobba igen kommer jag säkert längta hem...sånt är väl livet.

Postat av: sus

Vad skönt det är att det finns fler som jag. Vill vara hemma men inte ALLTID. Är liksom inte den söta snälla gulliga hemmafrun och mamman. Men hur sjukt är det att då jobba som förskollärare, byta mina barn mot andras.....Du har glömt dela med dig av träningsdosen till mig:)

ha det gott

2008-10-25 @ 17:10:15
URL: http://susnyt.blogspot.com
Postat av: elin

HEJ!

JUST NU ÄR DET STOR REA!

JAG GÖR TRE BLOGGDESIGNER GRATIS! förr 35 kronor



DE TRE FÖRSTA SOM SVARA PÅ DETTA FÅR EN BLOGGDESIGN VAR!



Kram

/ ELIN ^^,

2008-10-25 @ 17:15:47
URL: http://eliwwn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback