Dega.

Regnet bara öser ner. Alva degar. Agnes sover. Maken ser snooker. Jag själv har duschat och håller Alva sällskap medan hon degar. Detta är en dag då jag bara vill dega jag också. Blir så less på att det regnar, så boring. Jag har lovat Alva att vi skall vara med på Oxvretsjoggen i kväll, men om regnet inte upphör får vi ställa in det.

I dag på fm var jag på World Class. Tränade axlar och biceps + armhävningar. Avslutade dagens träning med ett corepass. Någon mer träning blir det inte idag, jag är lite seg i benen. Jag sprang 11,5 km i går, km tiden blev 5.45 min. Maken skjutsade mig mot Södertälje (gamla vägen) nästan fram till Ronna och jag sprang därifrån. Försökte hålla nere pulsen så att den inte skenar iväg. Jag har en förmåga att bara springa på och vara fixerad på vilken tid jag springer på, utan att tänka på hur pulsen ligger till. Nu har jag bestämt mig för att träna mer pulsbaseradträning för att minska risken för överträning. Nästa löppass blir ett kortdistans pass med högre tempo. Mina knän känns bra och i morgon blir det nog en dag med vila så att jag kan träna löpning på fredag. Har bestämt mig för att minst ha en vilodag, helst två mellan löppassen för att inte dra på mig någon ny inflammation.

/mk

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback