Funderingar.

Var ska familjen BadElectricForest fira jul? Vi hade bestämt oss för att åka upp till Vuollerim och fira första julen där sedan år 2000. Men efter ordentligt övervägande bestämde vi oss för att vi inte har lust att lägga flera tusen på resan, för en vecka, inte nu när vi går på halvfart vad gäller pengar in och på helfart då det gäller pengar ut. Tråkigt, då jag verkligen såg framemot att få fira en vit jul hemma i Norrland allra helst för Alvas skull. För min egen skull spelar det egentligen ingen roll var jag är under julen men för mina barns skull tycker jag att det är tråkigt om de bara får var med oss då julen liksom är en högtid för gemenskap med nära och kära. Jag har bjudit hit flera stycken från Norrland som jag verkligen skulle vilja fira jul med men de är så innibomben patriotiska... vägrar lämna Norrland och speciellt under julen.
Jag vill verkligen inte flytta upp till nordligare breddgrader och trivs bra här nere i 08-området  men just när det gäller högtider önskar jag att det var närmare dit upp.

Om tre månader blir Agnes ett år. Jag har bara ansökt om föräldraledigt till 1 februari. Vi vet inte när vi får dagisplats och jag vet inte ens om jag vill gå tillbaka till mitt nuvarande arbete. Jag skulle vilja prova på något annat arbete men har inte lust att lägga mer tid eller pengar på pendlig så jag är ganska begränsad till Södertälje. Kanske skall jag titta på något annat arbete inom kommunen. Ibland har jag funderat på om jag skall prova på att arbeta på försörjningsstöd, inte för att det låter som det mest lockande men bara för att ha provat, vem vet jag kanske skulle bli en skitbra ekonomihandläggare, för andra, då jag inte är det för mig själv...

/mk

Kommentarer
Postat av: Jiz

Jag förstår dig, men det skulle vara trist om du slutade. När jag kommer tillbaka kommer jag inte att känna hälften!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback