Home sweet home.

Hemma igen, efter en vecka i Norrland. Vi har haft en bra vecka med mormor och morfar. Njutit av lugnet och umgåtts med när och kära. På dagarna var vi i Högudden och Alva lekte med mitt kusinbarn Ebba som var med sin farmor och farfar under veckan. Byskeborna var upp en dag till Vuollerim och hälsade på, kort och intensivt men bättre än inget alls. Hoppas att de kommer till oss snart...

Jag hann med att träffa en barndomsvän och hennes son (vi fick barn samma dag 25 januari). Det är värdefullt att ha kontakt med "gamla" vänner och fastän vi inte hörs av speciellt ofta så känns det som att det var igår varje gång vi träffas. Jag och flickorna var också och hälsade på en gamla skolkompis som är en av de få som bor kvar i Vuollerim. Vi pratade gamla minnen och skvallrade om gamla Vuollerimbor.

På söndagen åkte vi ned till Boden och mina syskonbarn, Maggie, Freddan och Pilla + deras mamma. Jag och barnen sov en natt hos dem och det var supermysigt. Det blir så sällan vi ses pga. avståndet och andra rådande omständigheter och jag saknar dem verkligen. Kort och intensivt, men bättre än inget alls. Hoppas att vi ses till IDOL-finalen...

Sista natten sov vi i Sävast hos familjen Enokken. Nils var hemma igår och Alva och han fick vara tillsammans hela dagen och leka. Alva var ledsen för att vi bara hann vara en dag i Sävast, hon ville stanna en dag till för att hinna leka mer med sina kusiner. Kort och intensivt, men bättre än inget alls. Alva bjöd ned dem till NewMill till nu på lördag, jag hoppas de kommer vid ett annat tillfälle eftersom att jag ska på tjejresa i helgen...

Jag har avverkat 4 löppass under veckan. I  morgon bär det av till gymmet.

/mk

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback