Jag är bra på att städa.

Detta samtal utspelade sig mellan mig och Alva i kväll när vi städade (plockade leksaker) på hennes rum.

Jag: Alva hjälp till att städa nu.
Alva: Jag vill ha saker på golvet.
Jag: Tycker du att det är fint på ditt rum när det är så här stökigt?
Alva: Ja, tycker inte du mamma?
Jag: Nej, verkligen inte. Jag tycker om när det är städat.
(Jag konstaterar att vi inte är lika varandra i det avseendet och försöker förklara för Alva hur jag menar.)
Alva: Mamma tycker du om att städa?
Jag: Tycker om och tycker om, jag tycker iaf om när det är städat och det verkar inte du göra.
Alva: Är du bra på att städa?
Jag: Ja, är det någonting som jag är bra på så är det väl att städa!
Alva: Ja, mamma du är bra på att städa.
Jag: Vad tycker du mer att mamma är bra på?
Alva: Jag vet inte.
Jag: Finns det inget mer som du kan komma på som mamma är bra på?
Alva: Nej, du är bara bra på att städa.

/mk

Kommentarer
Postat av: Lena

Nä jag vet iaf några fler saker än städa som du är bra på... Har lite svårt att komma på några så här på rak arm bara!? skämt osidå, du är lovely så himla lätt att tycka om.Puss och kram till dig och de dina.

Lena

2008-10-27 @ 14:42:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback