Pappa kommer hem till påsk...

I dag när det ringde bad jag Alva svara då jag var uppe och bytte blöja på Agnes. Det var på förmiddagen och då brukar det vara mormor som ringer, men den här gången var det någon annan. Samtalet lät ungefär så här:
Alva: Hej, vem är det?
Alva: Men vem är det?
(jag ropar till henne att hon måste säga hej det är Alva.)
Alva: Det är Alva.
Alva: Nej, han är inte hemma, han kommer hem till påsk och mamma är uppe på övervåningen.
Alva: Hej då.
och hon la på luren.

Jag trodde bara att det var någon telefonförsäljare som sökte Maken och brydde mig inte mer om det. I kväll när maken kollade sina mail hade han fått ett mail från ett arbete som han sökt. De bad honom höra av sig så snart som möjligt då de vid upprepade tillfällen försökt att nå honom på mobilen och hemma. (Han hade uppgett fel mobilnummer). Mailet var skickat strax efter telefonsamtalet som Alva tog. Jag frågade Alva om den som ringde var en tjej och kanske hette Anna, ja svarade Alva, precis så var det. Pappa kommer hem till påsk... vad ska hon tro?

/mk

Kommentarer
Postat av: Johanna

asgarv!!! Fan vad hon är skön!

Postat av: jenny

Ha ha ha så otroligt roligt!

2008-10-28 @ 08:04:44
URL: http://jennylarsson81.blogg.se/
Postat av: Fialisalind

haha! det är väl för underbart med barn :)

2008-10-28 @ 15:51:43
Postat av: tsisu

ASG underbart!

Vi får se till o ses snart!

KRAM

2008-10-28 @ 18:34:59
URL: http://tsisu2.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback