Solen lyser och livet är bra.

I dag har det varit/ är toppen väder här i NewMill. Jag har varit på en långpromenad med Agnes i vagnen. Det var länge sedan jag gick på långpromenad med henne. Jag har också hunnit med att dammtorka i hela huset. Skönt att ha det gjort för det behövdes och det är sant, dammet hade hunnit att lägga sig denna gång. Nu ligger Agnes ute och sover och Alva har just hämtas från dagis. Maken sover men snart får vi väcka honom. Jag längtar efter hans ledigvecka. Vill kramas och mysa.

I går var jag på gymmet här i NewMill och körde armar och rygg. På tisdagen sprang jag 10 km i Oxvreten, det gick bra och kände mig pigg då jag vilat från löpningen en vecka. Vilan var behövlig. Jag körde lite styrka och ett spinningpass i stället. Helgen blev ju total vila och i måndags gick jag en stavpromenad. Funderar på ett spinningpass i idag, får se hur det passar med makens planer. Jag vet att det är hockey ikväll och då brukar det vara hans egen tid.

Agnes har lärt sig att resa sig upp och helst när hon är i spjälsängen. Hon ställer sig upp hela tiden och skrattar. Jag lägger henne ned för att hon skall sova och hon ställer sig upp, igen och igen och igen. I går kväll tog läggningen säkert 30 minuter jämnfört med 5 minuter i vanliga fall. Det händer mycket i hennes utveckling nu, min lillstumpa som blir 9 månader på lördag.

/mk

Kommentarer
Postat av: sus

Jag har också funderingar precis som du med jobb, julfirande (fast åt andra hållet i sverige) slipper som tur är funderingar på dagisplats. Snälla snälla dela med dig av din härliga energi:)

Postat av: Emma

Ekonomihandläggare... ja varför inte med bra barnperspektiv. jag tror att det är lättare att gå hem klockan 16:00 om man har bestämt sig för det om man är ekonomihandläggare. Men du skulle ha ett stort hus för hälsa med gym, dietistrådgivning samt restaurang som erbjuder bra mat.

2008-10-23 @ 21:41:49
Postat av: Johanna

Vilken härlig dag ni verkar ha haft! Städning skulle verkligen behövas här med ångest, ångest! Hatar när jag ligger back med det mesta här hemma!



Tack för gratulationen förresten!

2008-10-23 @ 23:54:46
URL: http://johannaagnes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback