Core.

För ett par veckor sedan testade jag ett corepass för första gången. Jag har sedan dess haft som mål att åtminstone hinna med ett corepass i veckan och i kväll har jag tränat spinning 40 min. + core. Jag kan verkligen rekommendera core, 30 minuter intensiv mage och bålstabilitetsträning. Om man verkligen gör rätt är det skitjobbigt och tar rejält på magen och bålen. Ända sedan Agnes föddes har jag haft mer eller mindre ont, en molande smärta i min högra sida av ryggen. Jag tror att anledningen är att jag bara burit henne på samma arm, bara ammat från en sida och därmed snedbelastat ryggen. Jag har blivit mycket bättre i ryggen nu och tror att en del av det kan jag tacka coreträningen för.

I går körde jag ett Body Pump pass, för omväxlingsskull. Jag har inte tränat Pump på flera år (förutom ett pass när jag var gravid med Agnes). Jag tycker att det är ganska trist att träna Pump och efter gårdagens pass förstår jag varför jag hellre tränar styrketräning i gymmet. Men,men det är alltid bra med variation av träningen. Innan pumpen körde jag 35 min. konditionsträning 25 min crosstrainer och 10 min cykling.

I dag har jag förutom träningen på World Class varit ute på en promenad med Agnes i vagnen, 7 km.

Förra veckan löptränade jag två gånger och det gick bra, knäna känns bra och jag tror att jag kan utöka med ett pass till per vecka. Jag körde även två pass styrketräning och ett pass spinning. Vilade torsdag och lördag.

Nu är jag hungrig och måste ta mig något innan det är dax för bingen.

/mk

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback