Familjeliv och träning, (lite tv också).

Makens ledigvecka. Mks liv består av familjeliv och träning, jag klagar INTE. Det är precis så jag vill ha det. Denna vecka har mk fastnat i två tv-serier också, vilket inte hör till vanligheten, Främmande fågel och Höök.

I går var vi och hämtade ut fotografierna från Schulte (jag har tidigare skrivit om att vi var där med barnen på fotografering). Jag var inte riktigt nöjd med själva fotograferingstillfället men maken lugnade mig med att bilderna skulle blir bra och det såg jag ju redan när vi var där på visningen och gjorde beställningen på förstoringarna. Men att de skulle bli så jävla bra som de blev trodde jag aldrig. Vi tog en förstoring på Agnes i laminerat 30*40 (har en sådan på Alva också) och shit vad fint det blev, nu förstår jag varför Schulte är så omtalad, han kan verkligen fotografera och göra förstoringar med kvalité. Alvas foton tog vi på en atelje i Västerås och nu när vi ställt förstoringarna bredvid varandra är det klassskillnad. Vi köpte även en ram med tre mindre bilder i, ett kort på barnen tillsammans och ett på dem var. Sedan har vi också tagit en större bild på barnen tillsammans som vi skall förstora via Önskefoto (blir mycket billigare så) och ge till mormor, morfar och farmor i julklapp. Vi har jävligt fina bilder och förstoringar på våra barn men det har gjort att bankkontot krympt... men det är det värt, det är ju snart nya pengar på kontot...

I går var det babysim, fick inte börja med dyk denna gång heller, boring. Men hon lovade att det blir nästa gång, skönt med lite nya utmaningar tom Agnes verkar tycka att det var lite långtråkigt i går. Alva och maken var i äventyrsbadet under tiden jag och lillan var på babysim, Alva hur nöjd som helst.

I dag har jag och flickorna varit på öppna förskolan. Alva tycker att det är jättekul att vara där. I natt sov maken med barnen och steg upp med dem på morgonen. När klockan var 08:15 kommer Alva in till mig och frågar om vi inte skulle gå till öppna förskolan idag? När jag svarade ja, så sa hon men mamma stig upp då så att vi hinner... I dag var Alvas första kille där (en pojke som hon gick med på sitt gamla dagis och som hon lekte med jämt). De har ju liksom glömt varandra vid det här laget men de lekte som aldrig förr och Alva var supernöjd. Det är även kul för mamman att träffa lite andra vuxna och surra med. Agnes tycker om när det är sångsamlingen och att snurra runt på golvet med andra barn i hennes ålder.

I morgon skall vi åka till Västerås och hälsa på en familj som vi umgicks mycket med under Alvas första år. Vi träffades genom föräldragruppen och fann varandra direkt. Dock har vi inte setts mer än 2 ggr sedan vi flyttade hit till New Mill. Det skall bli kul att träffa dem igen, de har också fått en till tjej. Vi skall först åka och äta en lunchmacka på ett hak som jag och maken hängde jämt på när vi bodde i Västerås, uppleva lite gamla minnen, skoj.

Orkar inte redovisa all träning nu, gör det när veckan är slut. Ska se film med maken nu.


Kommentarer
Postat av: Emma

Idag har jag läst "Agnes 7 månader" igen! Kanon bra att ha någon som skriver ett par månader i förväg... man glömmer ju så lätt. Hur ser rutinerna ut nu? Här är allt bra, J o S bakar muffins med allt möjligt gott i. T är mest sugen på att äta. Kram

2008-09-20 @ 10:49:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback