Gröna Lund.

I dag har jag varit på Gröna Lund med barnen och Lasse och Johanna. Jag var Lasses fru och han hade helt plötsligt fått två barn till om halsen... Grönan var abbonerat av Scania i dag och jag och barnen hade tur att få följa med L och  J då de andra i deras familj inte hade någon lust. Alva hade en superdag, hon är glad och nöjd över dagen och stolt över sig själv för att hon tordes åka Nycklepigan trots att den var obehaglig. Båda barnen skötte sig mycket bra och det var en trevlig dag. Dock känner jag mig ganska trött nu. Maken arbetar sista natten i natt, så lovely. Han är ledig söndagnatt för att han skall på fackmöte på måndagen.

I går var jag och flickorna på öppna förskolan under förmiddagen och på eftermiddagen fick Alva klippa sig på det nya frisörhaket i NewMill. På kvällen beställde vi hem mat från den nyöppnade kolgrillen i NewMill, det var gott men lite väl mediumstekt kött. Blodet nästa droppade... Jag blev en aningens orolig över att kanske åka på magont men jag klarade mig, tack o lov. Dock har jag sparat de värsta köttbitarna och tänker åka dit i morgon och visa dem, kräva en måltid tillgodo.

Nu är det mys med barnen och en påse lösgodis.

/mk

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback