Maken hjärta idrott.

Jag och maken träffades i mars 1998 och jag insåg med en gång att han är helt hocked up på idrott i alla dess former och utförande. Tolka inte detta nu som att han utöver någon form av idrott själv, nej. Hans största intresse här i livet är att titta på sport, live och på tv. Han följer typ slaviskt all europeisk fotboll, svensk hockey (elitserien och allsvenskan), NHL, Formel 1, snooker (biljard). Sedan har han koll på i stort sett allt annan sport också typ handboll, speedway, tennis, ja egentligen allt som inte är bedömningssport för det avskyr han tex. simhopp, konståkning, dressyr.

Då jag själv kommer från en familj som också är, och alltid har varit mycket sportintresserade så bekommer det mig inte att maken så extremt intresserad. Jag gillar själv att titta på fotboll och hockey. Skillnaden mellan mig och maken är att jag inte lever för det lag jag håller på, jag blir inte på dåligt humör om de förlorar, jag behöver inte "mobba" eller jäklas med de som håller på det förlorade laget. 

Sedan Skellefteå AIK gick upp i elitserien har hockeyn tagit en helt annan plats i vårt hem än vad den gjorde innan. Maken är fullkommligt upptagen av elitseriehockey och hans mående och humör styrs helt av hur det gått för Skellefteå. Nu har de vunnit de två sista matcherna och maken har inte varit på så bra humör sedan senaste dottern föddes, inte ens sex gör han så glad och upprymd som en seger för Skellefteå. I fredags när vi väckte honom var han glad och på strålande humör, vilket han inte brukar vara när han väcks (han hatar att stiga upp, det vet ni som känner honom). Han svävade liksom upp ur sängen. I morse kom han in och plockade upp Agnes ur sin säng, gav henne morgonvälling och lät mig sova vidare en timme till. (Detta hör liksom inte heller till vanligheten, han brukar stupa i säng när han kommer hem efter ett 12-timmars arbetspass). Hela mannen strålade av glädje.

Tänk att bli "brädad" av ett helt hockeylag. 

/mk

Kommentarer
Postat av: Maken

Nu tycker jag att du är orättvis. Jag älskar dej och döttrarna mycket mer än Bajen, Skellefteå AIK, New York Rangers, Inter, Man U, Ronnie The Rocket, Ferrari och alla andra idrottare som jag klappar för...Men...De har onekligen en stor plats i mitt liv.

2008-09-28 @ 18:31:30
Postat av: sus

Hahahahaha jag tycker att ni är för gulliga. Du är i varje fall brädad av ett hockeylag - själv blir man brädad av spinkiga cyklister:)

2008-09-28 @ 19:38:03
Postat av: Sara

hahah Din make o min sambo skulle i alla fall säkert kunna ägna en kväll åt snooker snack! John älskar att både se och utföra snooker.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback