Träningen vecka 36.

Eftersom att jag utgett mig för att vara mfitness så kommer här en summering av veckans träning, v. 36.

Måndag: Styrketräning, triceps och biceps. + 15 min roddmaskin.

Tisdag: PowerWalk promenad med lilltjejen och hennes vagn 1 h 10 minuter.

Onsdag: Step Express 30 min och Core Express 30 min.

Torsdag: Promenad med stavarna i motionsspåret  1 h 10 min. Power Yoga på gymmet 1 h.

Fredag: Promenad med stavarna blandat tempo ca 1 h 10 min. (första 2,5 km hängde maken på med vagnen då gick det lite långsammare).

Ca 30 minuter styrketräning på altanen (funktionellträning som det numer så vackert heter). Armhävningar, bålstabilitet, plankan, träning av ryggen genom att kliva upp och ned på ett trappsteg med armarna. Jag ligger med magen nedåt, benen rakt bakåt och kliver upp och ned med händerna. En skitjobbig övning som tar rejält på ryggen och axlarna och som dessutom får pulsen att stiga snabbt.

Lördag: Vila.

Söndag: Löpning, grusväg. 47 min. 444 kcal. Medelpuls 173. Underbart att springa. I love it.

/mk

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback