Trotsig 4-åring.

Oh my god.

I dag var vi klara med middagsbestyren ganska tidigt och jag föreslog att vi skulle gå ned till familjen på Fruktvägen och dricka kaffe. Alva blev eld och lågor, hon har tjatat om att få gå och leka med J flera dagar. När vi kom dit var hon helt upp och nedvänd. Vägrade ta av sig skorna och sa att om hon inte får ha på sig skorna inne så skulle hon gå hem. Hon sprang ut och gömde sig. När jag fått henne att komma in och ta av skorna samt sluta vara tjurig, började hon om med en gång. Var dum mot sin kompis och tjurade järnet, skrek och ville inte alls leka. Jag varnade henne med att om hon inte slutade skulle vi gå hem med en gång. Hon testade mig och slutade inte alls tjura. Sagt och gjort jag tog henne i armen och gick hem. Hon skrek hela vägen "Jag vill stanna där hela mitt liv". När vi kom hem fortsatta hon att vara arg och skrika. Hon behövde duscha i kväll och hade blivit lovad att få bada först. Jag förklarade för henne att det inte skulle bli någon badning eftersom att hon betett sig dumt. Jag duschade henne och hon var arg och skrek att hon ville bada. Efter duschen borstade jag tänderna på henne och bar upp henne raka vägen till sängen. Klockan var 18.45. Hon sa till mig "Mamma det är inte kväll ännu, vad är klockan?"  Jag svarade att den snart var sju och då sa hon "men mamma jag brukar ju gå och lägga mig klockan åtta" Hon somnade innan klockan hade blivit 19.00.

Agnes somnade klockan 19.45. Vilken kväll. Båda barnen sover innan 20.00. Det har inte hänt sedan Agnes föddes. Alva brukar inte sova förrän efter 20.30 och Agnes likaså.

Kanske lite mys med maken nu då???

/mk

Kommentarer
Postat av: Lena

Det ska kännas att man lever... Men det blir snart värre, nä skämtosidå jag måste faktiskt säga att det går längre och längre tid mellan fajterna med Lisa. Saknar er i massor dig din gubbe och dina små. Men vi ses ju snart. Puss och Kram Lena

2008-09-02 @ 21:46:34
Postat av: jenny

Hej!

Det är bara att följa med :-)

Om det är dåligt väder på fredag går jag dit då med det börjar kl 9 och slutar vid 12 mailal ditt nr till mig på
[email protected] så kan vi höras av!

2008-09-03 @ 20:06:16
URL: http://jennylarsson81.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback