Trött.

Känner mig ganska trött. Agnes väcker mig flera ggr per natt. Hon är inte ledsen, knappt vaken själv, men hon gnyr och vill ha nappen. Jag vaknar så fort hon ger minsta lilla ljud i från sig. Jag och maken måste ta till ett krafttag snart och baxa ut barnen ur vårat sovrum. Vi har planerat att göra ett sovrum till barnen där de ska få sova tillsammans och så får de ha det andra rummet till lekrum. Jag tror att det kommer att bli lättare att få Alva att köpa utflytten ur vårt sovrum om också lillasyster flyttar ut. Det handlar bara om att jag och maken måste bestämma oss och hålla fast vid det, inte ge efter. Och mest handlar det nog om att jag måste hålla fast vid det även de veckor som maken inte är hemma på natten.

Tänk vad härligt att få ha maken sovande bredvid sig igen, att få gå och lägga sig i samma säng som maken. Slippa smyga in till gästrummet /makens sovrum, för att ha lite skoj och sedan smyga ut igen, inte kunna somna bredvid varandra efter de mysiga stunderna. Priset vi får betala för småbarnstiden.

Jag måste bara ladda batterinerna med en massa ork och tålamod, (hur gör jag det och när???) sen så åker barnen ut... lättare sagt än gjort...

/mk 

Kommentarer
Postat av: sus

Japp lättare sagt än gjort. Rätt som det är så blir man bara så taggad att vinna över dessa små monster/sötnosar och då gör man det.....med tårar vissa kvällar ska man väl erkänna.

Ingenting är omöjligt - bara mer eller mindre jävligt.

Lycka till

//susanne

2008-09-16 @ 19:57:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback