Strängnäs - Salem.

I dag har det återigen varit en dag med fullt schema. Jag och flickorna åkte till Strängnäs på förmiddagen för att hälsa på en arbetskompis/ vän och hennes dotter. Vi stannade där fram till tretiden. Det var jättekul att träffa Lotte och få surra med henne där det ingick en hel del skvaller om jobbet. Det är 8 månader sedan jag gick på ledighet och det har hunnit börja 7 nya personer i en socialsekreterargrupp som är på 15 personer. Helt otroligt.  Innan jag är tillbaka har det säkert hunnit sluta och börja ett par till... 

Lotte bjöd på en mycket god lunch och trevligt sällskap. Jag gillar verkligen Lotte, med henne kan jag bara vara mig själv och vi kan prata om allt mellan himmel och jord trots att vi knappt umgåtts något, varken privat eller på jobbet. (Umgås på jobbet? okej det är ju inte ens möjligt på vårt jobb, där är man glad om man hinner säga hej och hej då åt varandra). När jag började på jobbet var hon gravid och gick på ledighet efter 3 månader. När hon kom tillbaka efter sin föräldraledighet jobbade jag 5 månader innan det var dax för mig att bli föräldraledig. Med vissa människor känns det bara bra med en gång och så är det med henne. Alva tyckte också att det var kul. Hon lekte förfullt med Sagas leksaker. Saga är två år yngre än Alva så det lekte inte så mycket tillsammans men det gick bra ändå.

När vi kom hem väckte vi den som drar in pengarna och gjorde oss klara för att åka till Salem. Där var det födelsedagsfirande för Hella. Grattis. Om två år Hella, lova att det blir årtiondets party då? Maken skjutsade hem oss girls innan han åkte till arbetet.

I morgon skall mkfitness springa NewMills loppet (Nykvarnsloppet). 7 km. Laddar. Återkommer med rapport i morgon. Nu bingen.

I morgon, tidig morgon, som alltid. Jag längtar efter att få sova längre än till 07.00 någongång. När hände det sist? Jag menar då jag verkligen fick sova uuuuuuuuuuttttttttttttttt, till 10- 11 tiden, utan att vakna femtielva ggr per natt och utan att stiga upp minst två ggr på morgonen innan jag kan lägga mig ned och njuta av sängen en stund extra. Men den som väntar på något gott... är det inte så?

/mk

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback