Alva rules.

Förra vecka frågade Alva varför en av hennes dagiskompisar bara får vara på dagis tisdag, onsdag och torsdag, (precis som hon) fastän han inte har någon lillasyster eller lillebror. Jag berättade för henne att hans mamma är arbetslös och att det är samma tider för barn till arbetslösa som för barn till föräldralediga. Alva undrade vad arbetslös var för något och jag förklarade för henne. I tisdags satt jag och maken och pratade och jag sa något i stil med att jag tyckte synd om H som blivit arbetslös och att jag hoppas att hon får ett arbete snart. Alva satt och lekte en bit bort men säger då
A:s mamma har sagt att det är jättesvårt. Jag frågar henne vad hon menar och då säger hon det är jättesvårt att få jobb för det sa A:s mamma. Jag frågar om hon pratat med A:s mamma och det hade hon.

I går när jag hämtade Alva på dagis frågade jag A:s mamma om Alva hade pratat med henne och då berättar hon att Alva hade kommit fram och frågat henne om hon var arbetslös. När hon hade svarat ja, hade Alva sagt men skaffa dig ett jobb. Jag var tvungen att ursäktande förklara för A:s mamma varför Alva frågade.

I går när vi var hos frisören kom Poker Face på radion och Alva vänder sig om mot mig och maken och utbrister HÖR NI VILKEN LÅT DET ÄR. Sedan säger hon till frisören att hon skall gå och höja volymen, vilket frisören också gör....

Jag älskar dig Alva.

/mk


Kommentarer
Postat av: Sara

haha de kunde blivit lite pinsamt då den arbetslösa mamman säkert trodde de var ni som sagt att hon borde skaffat sig ett jobb! :P

Postat av: sus

Skulle gärna haft den ungen på jobbet!!!!! Skriv nu ner allt i en bok oxå, för hon säger så mycket bra saker:) Jag har gett upp löpningen för denna veckan, less hoppas jag får infall snart,eller så är du juste och lämnar lite energi till mig TACK

2009-02-05 @ 18:16:36
URL: http://susnyt.blogspot.com
Postat av: Jiz

Hon är bara för härlig!

2009-02-05 @ 18:43:35
URL: http://jiz.blogg.se/
Postat av: Petra

Härligt med barn!!! Som sagt man borde skriva upp allt tokigt o roligt o klokt som dom säger!!!

2009-02-05 @ 20:58:13
Postat av: Jenny

ha ha ha Alva är toppen!

2009-02-06 @ 17:52:23
URL: http://jennylarsson81.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback