Backintervall och middag på jobbet.

Japp, i går var det helvila för mkfitness, inte ens en promenad blev det (förutom till och från dagis, vilket inte är långt). Kroppen, knoppen, benen, fötterna, u name it, behövde den vilan. I dag var det andra bullar men backintervall på schemat. Sprang på löpbandet, 6 intervaller a´ 300 meter, i olika lutning mellan 5,0- 7,0. Min bakdel kommer nog att känna av dagens pass i morgon.

Efter träningen begav jag mig till min arbetsplats där det var middag tillsammans med mina arbetskompisar. De har planeringsdagar torsdag och fredag. Bjuden på middag, men fick betala kalaset själv... så är det att arbeta åt kommunen. Undrar om Anders Lago och hans kompanjoner också har sina planeringsdagar på sitt kontor och får betala för middagen själva? Det var iaf mycket god mat och värt kostnaden. Det var också trevligt och stämningen i arbetsgruppen kändes bra, alla var glada och trevliga. Jag hann dock inte stanna så länge eftersom att maken har arbetsvecka. Kvällens besök på jobbet gjorde att ångesten, över att börja om att arbeta igen, släppte lite. Jag längtar efter att få bli en i gruppen igen, få använda huvudet lite mer, men jag längtar inte efter stressen och det dåliga samvetet.

Jag och barnen var in till stan (S-tälje)  i dag för att jag skulle fixa en ny mobiltelefon. Min telefon har varit fuckad sedan jul, den stänger av sig själv lite då och då, den tar ett dygn att ladda och sedan i tisdags hör ingen mig men jag hör den som är i andra luren hur bra som helst. Jag har ägt telefonen sedan sommaren 2006 och vet att jag tecknade, (eller heter det täcknade?) ett 24 månaders abonnemang. Jag trodde att det bara var att teckna ett nytt abonnemang med en ny telefon. Nix, nix i somras har jag svarat ja på att binda mig ytterliggare 18 månader för att bra pris. Bra koll jag har. Jag kommer ihåg samtalet jag fick, vi var i Byske, jag var sjuk, jag var slut, jag var less etc etc. Jag bara svarade ja och visste inte vad jag egentligen svarade ja till. Typiskt mig. Nu får jag vänta till oktober innan jag kan teckna ett nytt abonnemang med en ny telefon, fan vad bra, not.

/mk


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback