Mutmamman, thats me.

Jag fick bita i det sura äpplet på söndag. Jag hade ju lovat att inte träna om bidrag nr 2 gick vidare. Alva var inte lätt att övertala jag provade med flera saker innan hon gav med sig. Först erbjöd jag henne pannkaka till lunch, men nej då skulle hon hellre ta köttbullar. Sedan erbjöd jag henne att jag skulle köpa chokladpudding, men det var hon inte heller intresserad av. När jag tillslut erbjöd henne att leka skola (det bästa hon vet just nu) med henne i en timme gick hon med på att jag skulle träna.

Jag sprang veckans långpass, maken (och barnen) skjutsade mig till Järna och jag sprang hem, det blev 16.5 km. Vädret var inte det roligaste med snö, blåst och slask. Dessutom kände jag mig ganska sliten trots att jag vilade på lördagen. Jag fick iaf en km-tid på 5.58 min och är nöjd med det med tanke på omständigheterna. Det är drygt 10 veckor kvar innan Gbg-varvet och jag har fortfarande lång tid på mig att förbättra mina km-tider. Mitt mål är att springa halvmaran på en km-tid på 5.30. Om jag bara får vara frisk och skadefri tror jag att det skall gå vägen. Nu när jag tränar mina långpass ligger jag inte i närheten av "tävlingstempo" utan försöker snarare hålla nere tempot för att inte ligga för högt i puls. Förra veckans träningsmängd är den största för mig någonsin, sammanlagt blev det 48.6 km. Denna vecka är det bara 4 löpträningsdagar och ca 30 km. 

I dag vilade jag från löpningen och stuvar därmed om lite i programmet. Jag körde dock styrketräning på gymmet här i NewMill. Rygg, axlar, lite ben och mage. Nu när jag styrketränar kör jag mest basicövningar och funktionellträning som chins, armhävningar, marklyft, knäböj, tricepspress. Jag lägger nu lite extra krut på ryggen och chins, den bästa övningen av alla. När jag tränar chins tränar jag det som kallas negativachins.

Och ja, förutom träning, träning och träning. Mycket familjelliv, underbart. Trasig värmepump (-50.000 kr) inte lika underbart. Tur att det finns en bank som lånar ut pengar. En vecka till arbete, mittemellan känsla, fortfarande.

Jag har världens bästa barn och en jävla bra make, för det mesta iaf.

/mkradcliff

Kommentarer
Postat av: Fredrika

Det är bra faster att du gillar och träna. Måste nog börja göra som min faster. Fast då kommer min lata sida till. Ett stort DIPLOM till dig för att du orkar verkligen ta dig ut. Du gör det bra! Lycka till på tävlingen!:)

2009-02-23 @ 22:11:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback