Nedräkningen har börjat.

I och med att jag blev hemma en månad (februari) längre än vad som var planerat så glömde jag nästan bort att jag har ett arbete och att jag skall börja där snart igen. Nu är det 1 ½ vecka kvar av min föräldraledighet. Det är med blandade känslor som jag börjar om att arbeta. Allt är på gott och ont. Gott skall det bli att träffa kollegor och utöka inkomsten avsevärt, ont att vara i från barnen så j-la mycket. Det känns jobbigare att gå tillbaka till arbetet denna gång jämfört med efter Alvas föräldraledighet. Då visste jag ju att vi planerade för att till barn och att jag såsmåningom skulle få vara "ledig" igen. Nu känns det så definitivt, arbeta liksom 30 år till typ utan någon längre ledighet. Om jag nu inte övertalar maken om ett tredje barn?

I dag har jag och Agnes varit på öppna förskolan och hon var supertrött och inte ett dugg rolig med de andra barnen. Hon nästan anföll varenda unge och luggades och klöste i ansiktet. Hon uppskattar iaf sångstunden.

I går hade mkfitness en riktig vilodag, dvs. ingen träning, sov två timmar på fm, gick inte ens utanför dörren på hela dagen. Det händer inte ofta för mk, det kan jag lova, men det var behövligt, igår. Nu längtar jag efter dagens träningspass och tror att jag åker in till gymmet för spinning eller löpning på bandet + lite styrketräning.

I söndags körde jag ett tempopass med 1 mil. Sprang på 52 min vilket jag är nöjd med eftersom att det är så dåligt underlag vilket gör att det inte går att springa så snabbt på vissa sträckor. I måndags sprang jag 8 km lätt distanslöpning och styrketränade sedan armar och axlar.

Dax att hämta Alva från dagis.

/mk

Kommentarer
Postat av: Erica

Vad roligt att du snart är tillbaka! Då kommer du samma vecka som Alexandra verkar det som. Ni får väl flytta in i mitt rum bägge två... :)

Postat av: broder tuck

Det är kul att jobba syrran.

2009-02-20 @ 16:41:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback