Ny tvättmaskin och saknad.

Redan för två år sedan önskade jag mig en ny tvättmaskin (då Alva hade lyckats stoppa in en leksakspinne i den vilken förstörde gummibälgen som håller luckan tät). Den lilla olyckshändelsen gjorde att tvättmaskinen läckte en massa vatten varje gång vi tvättade. Jag trodde inte att maskinen skulle hålla speciellt länge efter det men den höll fram till i lördags. Så nu har jag äntligen fått en ny tvättmaskin, fått och fått.... vad får man gratis egentligen? Vi har såklart fått betala pengar för den.

Vi hade en riktig elektriker här som installerade den åt oss... tack för hjälpen.

I dag har jag avverkat ett backintervallpass. Det var lite kallt här i morse så jag bestämde mig för att springa på löpbandet. När jag hade tränat klart och kom ut märkte jag att det inte längre var kallt. Från -10 grader till typ -2 grader på 1 h och 30 min. Det gick hyfsat bra att springa i dag. I går tränade jag styrka, rygg och biceps, riktigt hårt. I dag har jag grym träningsvärk i  min rygg, nice.

Jag saknar mina föräldrar och speciellt min mamma. Jag vill vara hos henne nu. Just i detta nu hatar jag att bo 100 mil från mina föräldrar. Just nu önskar jag att vi bodde i Norrland, närmare mamma, pappa, syskon och syskonbarnen. Jag saknar ju egentligen inte Norrland, utan närheten till alla de, för mig, viktiga personerna som bor där.

/mk

Kommentarer
Postat av: Johanna

Tvättmaskiner o hushållsmaskiner i övrigt är så pisstråkig men dock så nödvändiga utgifter...bläää!



Förstår att det känns tungt att vara så långt ifrån släkten. Och blir dessutom någon sjuk så är det extra kännbart!



Har glömt meddela att du har en utmaning att hämta hos mig om andan faller på!

Postat av: Bror och svägerska

Det finns många lediga,fina, billiga hus i Norrbotten.

FLYTTA!

Vi vill också ha ER nära.

2009-02-04 @ 10:35:55
Postat av: Lena

Säg bara till när flytten går...Vi hänger på!!!!

Pöss och Kram

2009-02-04 @ 18:36:07
Postat av: Fredrika

Flytta hit, vi är barnvakt mer än gärna! :) Puss på er, vi saknar er!

2009-02-04 @ 20:07:35
Postat av: Fialisalind

Hej! Förstår att ngt hänt med din mamma? Hoppas det inte är för allvarligt?! Tänker på er o skriver också under på listan: FAMILJEN KASSELSKOG TILL NORRBOTTEN! Sköt om dig o familjen. Kram från Luleborna

2009-02-04 @ 20:42:51
Postat av: Fialisalind

Hej! Förstår att ngt hänt med din mamma? Hoppas det inte är för allvarligt?! Tänker på er o skriver också under på listan: FAMILJEN KASSELSKOG TILL NORRBOTTEN! Sköt om dig o familjen. Kram från Luleborna

2009-02-04 @ 20:44:03
Postat av: Petra

Hoppas det är bättre med din mamma!!! Jag är väl den enda här som inte vill att ni ska flytta till Norrland igen ;-) men jag förstår dig att du vill va där... jag fasar för den dagen mina föräldrar kan behöva mig!

Hoppas vi kan ses nåt snart, förstår att du har annat att tänka på nu, vi har rätt fullt upp här i februari så vi får väl höras... längtar efter er!

Kram på er!

2009-02-05 @ 13:18:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback