Ny värmepanna.

I lördags kväll gick vår värmepanna sönder. Inte helt oväntat eftersom att den var 17 år gammal och har legat på dödsbädden sedan 3 år tillbaka. Det är som med den riktiga döden, fastän man är förberedd så är det väldigt jobbigt och tråkigt när det väl händer. Vi funderade inte ens på att reparera den utan beställde en ny på måndagmorgon. I dag installerades en ny för en liten nätt summa på 50.000 kr. En baggis för oss, som har ett enormt sparkonto efter ett års föräldraledighet.

Jag bestämde mig för att åka med barnen till Sydpoolen under förmiddagen eftersom de var här och installerade pannan. Det skulle ta hela fm och under den tiden var vattnet avstängt. Kanske inte den bästa idén eftersom att det är sportlov i veckan. Det gick ändå bra, Alva skötte sig perfekt. ja det gjorde också Agnes. Efter badet åket vi till Nancys för att äta lunch. När vi kom hem var allt klart och medan Agnes sov över 2 timmar ute i vagnen passade jag på att knäskura golven. De var inte lite smutsiga efter herren som var här. De var mycket smutsiga och vattnet var kolsvart efter att jag torkat köks- och hallgolvet.

Jag har även hunnit med ett backintervallpass i dag. Sprang på löpbandet, det är blött och slaskigt ute och jag hade ingen lust att ge mig ut och springa. Jag körde som vanligt med 90 sekunders intervaller i varierat lut 5.5-10. Körde 6 intervaller idag och 2 av dem var på 2 minuter i stället för på 90 sek. Uppvärmning 15 min lätt jogg och nedvarvning 10 min lätt jogg.

/mkradcliff

Kommentarer
Postat av: sus

Du är så himla energisk, supermänniska, smile. Jag var som du för några år sedan, knäskurade golv mm. Nu kliver jag mest på lego och svär över att jag inte orkar torka golven. Sprang faktiskt igår - har bestämt att springa, målet är att ta mig runt även i år, fick lägga ner tidsmålet jag hade.

kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback