Run for your life.

Jag har tränat löpning tre dagar i rad och mina ben vill nog inget hellre än vila i morgon och de skall de få göra (från sett ngn. kortare promenad...). I söndags var det dax för intervallpass som jag körde på löpbandet (pga. förbannadejävladåligahalkiga underlaget somaldrigvillförsvinna). Jag körde samma upplägg som förra veckans intervallpass (också på löpbandet) med 1-4 minuters fartökningar och 1-2 min lugn jogg mellan ökningarna. Sammanlagt 35 min. Uppvärmning 15 min och nedvarvning 10 min. Jag orkade springa i högre tempo denna gång och kände mig mkt piggare. I går hade jag tänkt köra ett spinningpass men biljetterna hann ta slut innan jag kom dit (var där 15 min före passet, skaffa bokningssystem tack!) Ja, ja, bara gilla läget och intog löpbandet, igen. Körde 8 km, 45 min. Medelpulsen blev ganska hög och jag var rejält slut efteråt. Inte så konstigt med tanke på det tuffa passet dagen innan. I dag har jag avverkat veckans långpass. Sprang 1 h och 20 min i luuungt tempo. Jag kände att benen var trötta men det var ändå ett skönt pass eftersom att jag höll ett lågt tempo. Denna vecka är en tuff träningsvecka med 5 löppass.

Jag har köpt nya löparskor. Jag fick pengar av min snälla svärmor i present och i lördags när maken och Alva var på bio, Bolt, så ville Agnes så gärna göra mig sällskap till Löplabbet. Hon trivdes som fisken i vattnet? när jag provade skor och sprang på löpbandet:). Det blev samma märke som sist, ett par Saucony. Jag har varit grymt nöjd med mina gamla skor och ville därför inte chansa med att ta ett annat märke. Maken tycker att jag ska springa lite mindre så att jag inte nöter upp skorna så förbannat fort... men som alltid så lyssnar jag inte på honom!

I morgon blir det vila från träningen och jag tänkte gå med den lilla solstrålen till Öppna fsk. Den stora solstrålen skall åka skridskor med förskolan.

Mitt mål i kväll vara att ligga i sängen innan 22.00... dax att gå nu då.

/mk

Kommentarer
Postat av: Malin

va??!! så mycket pengar och så inget bokningssystem! Friskis säger jag bara :o)

2009-02-11 @ 21:54:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback