Tungt löppass.

Löpträning kan vara allt mellan: heaven and hell, alldelens underbart och rent förjävligt, lätt och tungt/ jobbigt, roligt och tråkigt. Dagens löppass hamnar i helvetet och kändes rent förjävligt och var skittungt/ jobbigt. Men en smula roligt är det ju alltid trots allt. På schemat stod 6 km medelhård distanslöpning på 31-32 minuter. Jag hade vilodag igår och kände mig riktigt sugen på att ge mig iväg ut och springa. 6 km kändes dessutom som pice of cake och räknas numer som ett kort pass för min del. Redan vid första löpsteget kände jag att detta skulle bli det värsta löppasset på lääänge. Jag hade som mål att springa på 5 min/ km. Redan vid 1 km passeringen var jag beredd att ge upp. Vid 2 km trodde jag att jag skulle svimma, tiden låg på 10 min och 10 sek. När jag passerat 3 km kändes det lite, observera lite, lättare och jag hade ju sprungit hälften. Vid 4 km stannade tiden på 20 min och 30 sek och med bara 2 km kvar gick det bara på vilja. 5:e km var den tyngsta och km-tiden hamnade på 5 min och 40 sek. Med bara 1 km kvar gav jag mig fan på att vara framme innan klockan visade 31 minuter. Jag avlslutade sista km på 4 min och 40 sek och sluttiden hamnade på 30 minuter och 49 sekunder. Just efteråt var jag i hell men bara några sekunder senare åter i heaven. I did it!

/mkradcliff

Kommentarer
Postat av: sus

Hej hopp galning! Vi kollar mest runt Stockholmstrakten, Hässelby, Täby har bara börjat leta. Maken jobbar i Rissne så det får bli i omnejd. Jag har sprungit 6 km två ggr denna veckan alldeles för lite men du springer ju åt mig med så det blir nog bra....

kram på dig

2009-03-01 @ 14:31:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback