Intervallpass.

Sprang gårdagens intervallpass på löpbandet. Det är alldelens för dåligt underlag ute för att springa intervaller, med rädsla för att ramla och slå mig, spänna mig för mycket, få en sträckning i ngn. muskel (detta kan innebära vila, vilket inte finns med i mkradcliffs planering.

Maken har gått kurs tisdag och onsdag och därmed arbetat dagtid 08-17, suck. Börjar inse att jag är lite bortskämd med att ha honom hemma och vaken från 15.00 de veckor han arbetar. Min löpning får ju lida när han är borta så länge som till 17.00..... I går ville de dessutom att han skulle stanna och arbeta fram till 19.00, han ringde snällt hem och frågade om det var ok och lovade att jag skulle hinna springa ändå, kärlek. Eftersom jag var tvungen in till gymmet så löste vi det på bästa tänkbara sätt. Jag lämnade Alva hos en granne, tog med mig Agnes på bussen in till Tälje, maken kom och mötte upp oss vid gymmet och tog med sig Agnes hem. Där vann jag en halvtimme extratid och vad gör jag inte för att få springa och inte missa några av mina planerade pass.

Jag var ganska tung i benen, som jag börjat förstå, att jag alltid är efter vilodagen. Jag värmde upp med 15 min. lättjogg och körde sedan intervaller i 6 km, blandat med 1, 2, 3 och 4 minuters fortare löpning och 1-2 minuter lugnare jogg mellan. Jag var rejält slut efter alla intervaller var avklarade och nådd en grymt hög puls. Avslutade med 10 min lättjogg och 5 min promenadtempo. Det är roligt att träna intervaller men sjuk jobbigt.

I dag skall jag springa 5 km i mycket lungt tempo, lite återhämtning från gårdagens pass. I morgon blir det ett snabbare pass på 6 km.

Annars då? Jo, allt flyter på som vanligt. Alva dagis tis, ons, tors. Jag promenerar med Agnes i vagnen minst en timme de dagar Alva är på dagis. I går var jag och Agnes på Öppna förskola. Det var trevligt att träffa lite vuxna människor att samtala med. Tänkte å dit i morgon också. I dag skall vi till BVC med Agnes på 1-årskontroll.

Jag skriver som min älskade brorsdotter Fredrika brukar göra:

Livet leker. /mk

Kommentarer
Postat av: Anonym

haha! ja du har det bra! en annan tycker att det är lyxigt att han kommer hem till kl 17 varje dag numera.. och inte kl 20 ;o)

2009-01-29 @ 18:37:48
Postat av: Fredrika

Ja så är livet ibland faster, livet leker. (: Vet inte hur jag kom på det citatet men det kändes just så för en dag. Livet lekte. :)

Postat av: Emma

Vilken tur att du inte bor i Norrland, där är det halt ute länge vilket betyder mycket mer tid på löpbandet! Kram

2009-01-29 @ 21:01:12
Postat av: Anonym

Nää, där har du fel Emma. Underlagtet i Norrland (i riktiga norrland, typ Vuollerim) är bättre än här på vintern. Där är det ordentligt med snö och temperaturen håller sig på minus. Detta gör att det inte blir halt på samma sätt som här, där tempen skiftar mellan minus en grad och plus en grad hela jävla tiden. Sedan är ju problemet den nederbörd som kommer här, snöblandatregn (eller vad man nu kallar det)av den blir det snorhalt. Me hate it. Det var underbart att löpträna i Vlm i julas dock så kan ju istället temperaturen bli lite för hög där så att det inte går att springa och det slippar man här iaf.

kram

2009-01-29 @ 21:09:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback