Kanelbullsbak.

Jag har bakat kanelbullar för första gången i hela mitt liv. I min konstiga värld bakar alla mammor kanelbullar till sina barns födelsedagar. Jag har ända sedan Alvas 1-årsdag haft dåligt samvete över att jag inte bakat annat än chokladbollar (dock har farmor varit här och bakat åt oss det tre första födelsedagarna, men sist blev det inga hembakade bullar och oj, vad jobbigt det kändes för högpresterande mk). Men nu har jag alltså tagit mig kragen och bakat till Agnes födelsedag. Nu kom jag ett steg närmare den perfekta mamman..... oopps saknas bara att börja baka bröd, börja laga hemlagad mat åt Agnes osv....




Här är dagens bullbak i bild. Inte så illa för att vara första gången eller hur?



En stolt mkkanelbulle.

Kommentarer
Postat av: Lena

Mums dom ser jätte goda ut!

2009-01-21 @ 21:07:25
Postat av: Sara

jag har aldrig heller bakat bullar men fick en termos i present av några kompisar som förväntar sig bullar... men jag är av åsikten av att det finns de som får betalt för att baka bullar och matbröd och det är onödigt och göra dem arbetslösa :P

Postat av: Johanna

J*klar vad snygga dom blev! IMPAD!



Jag är inte heller någon bullmamma men har betat av några få bullbak de sista åren. Typ 3 st eller nått sånt ;-)! Det är konstigt vilka krav man har på sig själv runt högtider som t ex födelsedagar. En köpt bullängd borde ju faktiskt duga lika bra...tror knappast att våra små bryr sig nämnvärt. Men jag tänker precis som dig.

2009-01-21 @ 22:30:23
URL: http://johannaagnes.blogg.se/
Postat av: jenny

ha ha ha ha du rolig du, men du bakar ju lusse bullar en gång om året räcker inte det?

tänk på att det finns dom som alltid har bullar i fryen... (det har ica med ) jag tycker du ca suuper duktig som bakat.

Kram på dig!

2009-01-22 @ 09:47:58
URL: http://jennylarsson81.blogg.se/
Postat av: sus

Super fina tycker jag. Undrar bara hur många timmar du har på ditt dygn? Är bara liiiite avis

2009-01-22 @ 20:11:40
URL: http://susnyt.blogspot.com
Postat av: erika

Hallåj kompis :-)



Gissar att dina bullar var fantastiskt goda? Har aldrig fattat hur man bakar kanelbullar....har provat & det enda som kom ur ugnen var stenhårda små harlortsliknande halvbrända "kanelbullar". Det är verkligen en konst jag måste lära mej att bemästra för det är få saker som är sååå himla gott som nybakade bullar & en stort kopp te :-)



ta hand om dej

kram

2009-01-23 @ 22:12:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback