Lite nedstämd.

Jag känner mig nedstämd, så där novembernedstämd som jag brukar göra i novembermånad. Jag vet inte varför det känns så nu. Jag försöker hitta något att längta efter för då brukar det kännas bättre, men just nu vet jag inte vad jag skall längta till. Jag bävar inför arbetsstarten och jag tror att det är därför det känns lite småtungt just nu. Jag längtar till sommaren men då är planerna att jag skall arbeta nästan hela sommaren och att maken skall vara föräldraledig. När vi pratade om det i dag sa dock maken att han tyckte gott att vi båda kunde vara föräldralediga samtidigt eftersom att han skall ta ut dagar på Alva och då kan jag ta på Agnes. Det skulle vara underbart men jag vill inte att vi ska slösa på dagarna, jag vill att barnen skall få långa sommarlov så länge som möjligt.

Ljuset i mörkret är våra underbara barn. Agnes mår mycket bättre och verkar vara på gång att bli sig själv igen. I dag har hon ätit ganska bra och bajsat inom rimliga gränser. Alva längtar till att få gå på dagis i morgon. Jag brukar också längta efter att hon skall få gå till dagis, helst när hon varit ledig så länge men denna gång känns det som att det inte spelar så stor roll. Hennes 4-års trots är no big deal längre. Hon är helt underbar och full av upptåg varje dag. Vardagen blir liksom inte tråkigt när hon är med. Älskade Alva så full av liv. Agnes fyller 1 år om två veckor. Vår lilla solstråle. Kärlek.

I dag har jag startat igång med mitt träningsschema igen. Dock har jag ändrat lite på vilka dagar jag kör, tränade i dag istället för i morgon eftersom att Alva har simskola i morgon. I går vilade jag då jag körde löpning både fredag och lördag. Avverkade ett långpass idag på 13,21 km. Km-tiden hamnade på 5.50 min. Jag känner mig supernöjd med det, jag trodde inte att jag hade sprungit så långt. Jag känner mig fortfarande ganska seg i benen och lite sliten i allmänhet. Jag tränade ganska mycket under jul och nyår och kände redan då att något inte stämmde i kroppen. Trodde jag skulle bli förkyld men blev magsjuk istället. Men jag känner mig iaf piggare för varje pass nu så jag hoppas att kroppen vill lika mycket som knoppen snart.

/mk

Kommentarer
Postat av: Johanna

Hej hej...nu kan man se bilderna igen. Iaf i de senaste inläggen. Jag var så jkla korkad o satt och rensade bort massa bilder i arkivet och tänkte aldrig på att de skulle försvinna från inläggen smarty me*. Nu har jag fått sitta o ladda in dem igen, suck!



Trist att du känner dig lite down. Kan det vara lite slutpåmammaledighetendepp som spelar in?



Hoppas det vänder uppåt snart!

kram j

Postat av: Lena

Massor av kramar kommer HÄR!!!!

2009-01-13 @ 20:14:55
Postat av: Erica

Ser fram emot att du kommer tillbaka till jobbet!

2009-01-14 @ 14:17:37
URL: http://ericis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback