Mk mot Göteborgsvarvet.

I dag har jag avverkat första passet i Anders Szalkais (marathon.se) träningsprogram för halvmarathon. Träningsprogrammet, som är på 20 veckor, är egentligen avsett för Stockholm halvmarathon som går av stapeln på hösten. Jag har lagt mig på nivån Klara halvmarathon på 1 h 45 min. Mitt mål är att klara av det på 2 h. Eftersom att jag inte haft något egentligt uppehåll i löpningen hoppar jag in på vecka 4 i programmet. Göteborgsvarvet är vecka 20 och egentligen skulle jag ha hoppat in på 3:dje veckan, men jag tyckte det var för lätt träning. Nu har jag en vecka tillgodo i stället.

Egentligen låg dagens pass på tisdagen men eftersom att jag sprang ett långpass i måndags och hade simskola med Alva igår fick tisdagens pass bli i dag stället.

På programmet stod: Uppvärmning 15 min. Fartlek 6 km. Nedvarvning 10 min. Jag satte av mot Oxvreten och körde mitt fartlekspass i motionsspåret 6 km. Fartökningarna varierade i sträcka och tid, allt från 20 sekunder till 3 minuter. Eftersom att spåret är riktigt kuperat så blev det en hel del backträning. Joggade lätt hem, ca 2 km. Passet gick bra och benen kändes hyfsat pigga. Snittpulsen hamnade på 167 och den högst noterade pulsen blev 191, vilket är ganska högt eftersom att min maxpuls ligger runt 195 slag/minut. 747 kalorier bränndes upp.

Löpning är livet.

/mkradcliff


Kommentarer
Postat av: Lena

Tänk om du kunde smitta av dig lite till mig...

2009-01-15 @ 09:03:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback