Om ni trodde att jag bara firat Agnes trodde inte såklart fel.

Jag har också tränat på som vanligt och här kommer en uppdatering från mkradcliff mot Gbg-varvet 16 maj.

I lördags var det vila på schemat och det behövde verkligen min kropp och knopp.

I söndags var det dax för tempolöpning som coachen kallar det, 7 km på 37 minuter (starta lungt och öka tempot eftersom, de 2 sista km på 5 min/km). Eftersom det varit skitväder här ett par dagar har väglaget blivit livsfarligt halt, har flera pass fått avverkas på löpbandet, så även söndagens. Jag kände mig lite trött i benen och orkade inte riktigt i mål på 37 min, klockan stannade på 37.45, men med tanke på hur sega benen var så är jag nöjd med tiden.

I går (måndag) blev det ännu ett pass på löpbandet. Körde 8 km lätt distanslöpning. Benen var superpigga och jag hade verkligen ett bra flow i löpningen. Körde lite armstyrka innan löpningen. Jag har varit tvungen att ändra lite i schemat pga. att jag inte kunde träna idag (Alvas simning + maken inte hemma). Måndagen var egentligen vila. I dag, tisdag, intervallpass. Eftersom att jag körde ganska hårt på söndagen ville jag inte köra ett intervallpass i går, dagen efter så därför blev måndagens pass det som egentligen skall köras på onsdag. I morgon blir det intervall istället.

Veckans schema innehåller 5 träningstillfällen. Det  varierar med tunga och lätta veckor. Synd bara att de tyngre infaller på makens arbetsveckor. Måste kanske ändra lite.

Längtar till imorgon och intervallpasset, hoppas bara att det inte är allt för halt ute för nu är jag lite less på löpbandet.

/mkradcliff

Kommentarer
Postat av: sus

Du är galen!!! Själv börjar jag tvivla mer och mer på detta lopp. Har tappat sugen - en gång räcker, tror jag:)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback