Trevlig dag.

En bra dag idag. Umgicks med Malin och barnen i Södertälje i flera timmar. Först var vi på öppna förskolan Kyrkis, första gången vi var där. Alva var framåt som vanligt, klev rakt in, presenterade sig och lekte sedan obehindrat. Agnes var på strålande humör trots att hon inte sov något under förmiddagen. Vid sångsamlingen trivdes Agnes som bäst, hon skrattade och gungade med i sången. Efter öppna förskolan gick vi till Nancys och åt lunch. Sedan lekte Alva och Hampus ute en stund innan det var dax för oss att åka hem för att gå på 1-årskalas hos grannen.

Innan middagen hann jag ut på veckans tredje pass (fjärde för min del om jag räknar med måndagens långpass). I dag var det 5 km lätt distanslöpning. Rundan som jag sprang är nog närmare 6 km så det blev lite längre än vad coachen ville. Medelpulsen hamnade på 163 slag/minut. I kväll, sedan barnen somnat, har jag tränat styrka. Rygg, biceps, axlar och mage. Allt detta medan jag tittade på Let´s dance. I morgon är det supervila som gäller för mkradcliff.

Förra veckan köpte vi en ny bilstol till Alva och Agnes har fått ta hennes gamla. Maxi Cosin har vi burit upp på vinden. I dag när vi satt i bilen på väg in till Tälje började Alva prata om bilstolarna...
Alva: Mamma, när vi får en till bebis så kan den ju ha Maxi Cosin eftersom att Agnes fått min stol. 
Me: Vi skall nog sälja Maxi Cosin eftersom vi inte skall ha någon mer bebis.
Alva: Vad betyder att sälja den?
Me: Att någon som behöver en Maxi Cosi köper den av oss.
Alva: Men mamma, sen när den bebisen blivit för stor för Maxi Cosin kan den få Agnes stol, min gamla, och Agnes får då min nya, för då är jag så stor så att jag kan sitta på sätet utan stol.
Me: Ja, så skulle det ju kunna vara men som jag sa så kommer vi inte få någon mer bebis. Mamma? och pappa vill inte ha några flera barn.
Alva: Men mamma, jag vill ju så gärna att vi skall få en bebis till, snälla.

Kärlek till mina barn.

/mk

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback