Veckans andra pass.

Lätt distanslöpning 7 km, 40 minuter, stod på schemat i dag. Jag gav mig ut strax efter 15.00 och vädret var perfekt -3,5 grader. Sprang Hälsansstig som är precis 7 km. Jag kan den rundan i sömnen snart, det blir så när man bor i ett litet samhälle. Jag varierar mig genom att byta varv varannan gång. Jag sprang rundan på  40 minuter precis som coachen ville. Snittpulsen hamnade på 159 slag/ minut. Enligt pulsklockan försvann 443 kalorier. Kände mig pigg i benen trots att jag körde ett tungt pass igår.

Efter att barnen somnat och maken åkt till jobbet bestämde jag mig för att yoga. Det var så länge sedan och jag verkligen längtade efter det. Yogade 1 timme och avslutade med 10 minuter avslappning, precis vad min kropp behövde.

Humöret är på väg uppåt igen. Trots att det nu snart bara är 2 veckor kvar innan jag börjar arbeta och trots att Skellefteå förlorade tredje matchen i rad i kväll. Tur att maken inte är hemma så att jag behöver höra han muttra och se hans sura min.

/mk

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback