Veckans långpass.

I dag var det långpass på schemat. Vet inte hur långt jag sprang men var ute i 1 h 22 min och coachen*  tycker inte att jag skall stirra mig blind på hur långt jag springer utan fokusera på tiden jag är ute istället. Han ville att jag skulle vara ute i 70- 75 minuter idag så jag höll på lite längre än vad han ville. Medelpulsen hamnade på 156 slag/ minut, lite för högt men slingan jag sprang var ganska kuperad därav ökningen. Optimalt hade varit att hamna på 153 slag. Benen kändes så där, inte trötta men inte pigga heller. Femte passet denna vecka, inte illa. Första veckan avklarad and I Love It. Längtar redan till nästa pass.

* Coachen (stavar jag verkligen det ordet rätt?) är som jag skrivit tidigare Anders Szalkai (marathon.se), men det låter snyggt och proffsigt om jag skriver så att det låter som att han är min egen lilla coach, eller hur...

/mk

Kommentarer
Postat av: Lena

Puh...SMITTA AV DIG!!!!!!

2009-01-18 @ 21:58:37
Postat av: Marie

Ja, men ta och flytta närmare mig då!!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback