23 km.

I går sprang jag 23 km, längsta sträckan någonsin för mig. Nu vet jag att jag klarar av halvmaran. Km-tiden hamnade på strax under 6 min/ km och detta med lite halsont. Mitt mål är att ligga på runt 5.40 min/km på Gbg-varvet och jag tror det kan vara möjligt.

Shit vad helgerna går fort nu när jag börjat arbeta. Jag tycker inte att jag hinner med att umgås med barnen så mycket som jag önskar. TIden går åt till att storhandla, tvätta, städa och laga mat. Funderar fram och tillbaka om jag skall gå ned i arbetstid eller inte. Kanske efter sommaren. Det borde vara så att alla småbarnsföräldrar bara behövde arbeta 6 h/dag till samma lön som heltid.

Dagarna bara rusar i väg, en sak som är bra med mitt arbete är att det alltid finns något att göra. Tiden går aldrig sakta på min arbetsplats, snarare tvärtom, den går alldelens för fort. Nu är det bara en vecka till Agnes skall börja sin inskolning på dagis. Jag skall vara ledig vecka 15 för att skola in henne, skall bli underbart att få mer tid med barnen, om än så bara för en vecka.

/mk


Kommentarer
Postat av: erika

Hoppas inskolningen går bra & att ni får lite mer tid med varandra under den veckan! Visst är det trist att jobba heltid?? Eller jag kan ju inte säga så himla mycket som har jobbar 60% hittills, men from månadsskiftet är det 100% som gäller & det kommer inte att bli roligt...men, men,det är bara att försöka göra det bästa av situationen :-)

kram på dej

Postat av: Enokken

Oj.... nu måste man öka träningsdosen.

Du springer ju på djäv...t bra tider.

2009-03-27 @ 19:44:31
Postat av: Jenny

du är så välkommen så fort allt är klart!

kram!

2009-03-30 @ 11:49:17
URL: http://jennylarsson81.blogg.se/
Postat av: Emma

Jag behöver inte prenumerera på några dyra sporttidningar... jag blir så inspererad av dig att jag anmält mig till att springa 5 km. puss

2009-03-30 @ 13:02:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback