55.000 kronor fattigare...

har jag och maken blivit sedan slutet av februari. Först gick ju vår tvättmaskin sönder och kort därefter pajade värmepumpen och nu är det diskmaskinens tur. Det kostar att ligga på topp. Nu fattas bara att vår bli börjar att krångla. Eftersom vi nu har bytt ut alla dyra investeringar i huset så hoppas jag att biljäveln förblir hel så att vi kan börja lägga pengar på nya möbler. Vi är i stort behov av nya soffor till vardagsrummet och de står först på tur att lämna huset för att göra plats för en ny soffa. Vi måste också köpa en säng till barnen och göra i ordning ett sovrum till dem. Jag börjar vara less på att dela rum med barnen eller sova ensam i gästrummet, jag vill dela säng med min man igen. Är det för mycket begärt? I går pratade vi om detta hemma och jag sa till Alva att i de flesta familjer sover barnen i ett eget rum och föräldrarna delar säng. Hon tittade på mig och såg ut som ett frågetecken? Jag kanske får dela säng med maken först när Alva har skaffat sig en pojkvän?

Agnes som varit sjuk under veckan, har blivit piggare och idag har hon fått behålla allt hon ätit.

Lördagen har ägnats åt storhandling och städning. I morgon är det långpass på schemat. Jag har varit lite krasslig i halsen i veckan och försökt att ta det lungt under löppassen. Jag längtar efter att få springa ute och det ska jag göra i morgon. Nästa söndag skall jag springa Premiärmilen i Stockholm. Det skall bli kul att se hur formen är och om jag har förbättrat min tid på milen.

/mk

Kommentarer
Postat av: Jenny

ha ha ha Alva!

Postat av: Johanna

Ja det skulle ju vara pricken över i:et att bilen havererar för er nu!!! Tänk vad fina möbler ni kunnat få för de spenderade 55 000 kronorna!! BLÄ...men vad gör man? Det är tyvärr bara att gilla läget när man bor i hus.



Skönt att Agnes börjar repa sig!



Har sagt det förut o säger det igen...Alva är ju bara för skön!



2009-03-22 @ 15:15:55
URL: http://johannaagnes.blogg.se/
Postat av: sus

Aldrig kul med tråkiga hus utlägg. Köp en STOOOR säng så alla får plats, knuffa in barnen i ena hörnet och vips så blir det än romantisk natt (funkar inte men prova ändå) Lycka till på milen, själv bangar jag Varvet....

2009-03-22 @ 18:19:09
URL: http://susnyt.blogspot.com
Postat av: erika

Usch av trist! Vi har ju precis flyttat in i vårt hus & det är min största mardröm nu att saker ska börja gå sönder...vi har redan fått kosta på pannan nån tusing, men det hade ju kunnat vara värre!

kram

2009-03-24 @ 10:26:31
URL: http://www.metrobloggen.se/meja

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback