Tjo ho.

Jag lever, har inte dött, jag har bara inte orkat eller för den delen haft tid att blogga. Jag har knappt använt datorn under två veckors tid.

Så här ser mina dagar ut, nu när maken är hemmapappa.
05.30 stiger upp.
06.00 åker till gymmet.
06.15 tränar, det har blivit mycket löpning på bandet, men nu är det vår och jag längtar ut.
08.00 åker till jobbet.
17.00 åker hem.
18.00 äter middag.
20.00 läggning av barnen.
20.30 fixar morgondagens lunch och packar träningsväskan.
21.30 har jag som mål att gå och lägga mig.
22.30 blir det oftast som jag kommer i säng.
nu är det min tur att sova i ungkarlslyan och jag sover superbra.

Maken har visat sig vara världens bästa hemmapappa och trots att vi varit tillsammans i över 11 år, har han överraskat mig och visat att han har talanger som jag inte visste om. Jag önskar vi hade bestämt att han skulle vara hemma längre. Det är lovely att kunna träna innan jobbet för att få så mkt tid som möjligt med barnen på kvällen. När maken börjar om att arbeta så har jag tyvärr inte samma möjlighet att träna på morgonen.

Det har hänt en del viktiga och en del mindre viktiga saker sedan sist.

1. Vi har tackvare våra underbara vänner (släktingar) H och L fått nylagt golv på nedervåningen. De var hos oss hela helgen från tidig morgon till sen kväll och la golv. Jag vet inte på vilket sätt vi skall kunna tacka dem. Jag gjorde inget annat än tog hand om barnen. Förutom att städa som en galning när allt var klart. Det var damm precis över allt i hela köket, från golv till tak. Men snyggt blev golvet.

2. Skellefteå AIK vann sista avgörande kvartsfinalen mot Linköping och gick vidare till semifinal. Maken har gått på rosa moln sedan i måndagskväll. Dock förlorade de matchen idag, men maken verkar glad ändå.

3. Agnes har varit jättesjuk hela veckan. Hon har kräkts och bajsat om vartannat. Hon har inte fått behålla ngn. föda. I går var maken med henne till doktorn och hon konstaterade att Agnes hade vätskebrist. Vi ger henne vätskeersättning och hon har blivit lite piggare. Älskade barn.

4. Diskmaskinen fungerar inte sedan i söndags (pga. ngn. koppling). Vi måste diska för hand och det är jobbigt när man är van att använda diskmaskin.

Det går bra att jobba men tänk att det bara behövdes 2 ½ vecka för att bli stressad och ha mycket att göra.

I will be back.

/mk

Kommentarer
Postat av: Lena

Skönt att du är tillbaka!!!!

Härligt med Pappor som är hemma....det behöver dom!

Kram!

2009-03-19 @ 22:22:43
Postat av: Malin

jag fattar det bara inte..halv sex..frivilligt.. Kram på're!

2009-03-21 @ 23:30:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback